1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
יאיר לפיד
(צילום: אוליבייה פיטוסי)
לראשונה מקום המדינה, משרד ראש הממשלה לא יערוך טקס הרמת כוסית לשנה החדשה בבניין משרד ראש הממשלה - אלא באולם תיאטרון ירושלים. לא רק זאת, אלא שבמקום כיבוד צנוע יוגשו לנוכחים ארוחת בוקר וצהריים. לכל אלה מתווספות עלויות האבטחה הגדולות בתיאטרון, לרגל הגעתו של ראש הממשלה יאיר לפיד לאירוע, שם הוא אמור לברך את העובדים.
גורמים ממשלתיים אומרים כי מדובר בהחלטה תמוהה ובבזבוז כספי ציבור, וכי אף משרד ממשלתי לא עשה אירוע כזה מחוץ לכתליו. במשרד ראש הממשלה מציגים מנגד גרסה אחרת, וטוענים כי מלבד הרמת כוסית יתקיים גם גם יום עיון לעובדים וטקס מצטיינים - ושבפועל נחסכו עלויות של הקמת אוהל במשרד ראש הממשלה. יש לציין כי טקס המצטיינים התקיים לא אחת יחד עם הרמת הכוסית, כך שבפועל מדובר בשילוב של אירוע אחד נוסף בלבד.
ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "על מנת לחסוך בעלויות, התקיימו במסגרת יום העיון לעובדות ועובדי משרד ראש הממשלה שני אירועים נוספים: הרמת הכוסית החצי-שנתית וטקס המצטיינים השנתי של עובדי המשרד. יום העיון אושר על ידי הגורמים הרלוונטיים, אורגן בהתאם להוראות תכ"ם ולשם כך התקיימו כלל המכרזים הנדרשים. יש לציין כי ימי עיון מסוג זה נערכים כדבר שבשגרה במגוון משרדי ממשלה שונים".
במשרד ראש הממשלה הציגו תחשיב שלפיו העלות לעובד על שלושת האירועים בשנה שעברה הייתה 821 שקל לעובד, כולל הקמת ופירוק האוהל, זמר וכיבוד. השנה העלויות עומדות על 425 שקל - אך גם במשרד ראש הממשלה מודי שמדובר בתחשיב שלא כולל את עלויות האבטחה.