זירת נפילת הרקטה בשוקדה
(צילום: רועי עידן )

הוא עבד בחממות כסיוע למשפחתו שברצועת עזה - ונהרג מירי מרקטה מעזה: עבדאללה אבו גבה, בן 34 מעזה, הוא ההרוג השני מרקטות במהלך מבצע "מגן וחץ". אבו גבה, אב לשישה ילדים - הקטנה שבהם תינוקת בת פחות משנה - עבד בישראל באישור מספטמבר אשתקד.
הוא נהרג מהרקטה שפגעה בחממה באזור שוקדה שבמועצה האזורית שדות נגב. אחיו חאמד, בן 39 ואב לשמונה ילדים, נפצע קשה ואושפז בבית החולים סורוקה בבאר שבע. חממה נחשבת לשטח פתוח ובמקום לא נשמעה אזעקה, כך שהם לא יכלו לתפוס מחסה.
1 צפייה בגלריה
זירת נפילת הרקטה בשוקדה
זירת נפילת הרקטה בשוקדה
החממה שבה נפלה הרקטה
(צילום: רועי עידן)
ראש מועצת שדות נגב תמיר עידאן אמר כי "זה לא מקום שמיירטים בו כי זה שטחים פתוחים, אז לא הייתה אזעקה. הרבש"צ הגיע למקום לאחר שהתקבל דיווח על נפילת הרקטה. אלו היו מראות לא קלים".
גורם צבאי הגיב לנסיבות מותו של הפועל והטענות לכך שלא נשמעה אזעקה, ואמר: "בשטחים פתוחים לא ניתן להתקין מערכות התרעה ולכן כאמצעי משלים אפליקציית פיקוד העורף שולחת מסרון התרעה בשטח פתוח".
ההרוגה הישראלית הראשונה במבצע הייתה אינגה אברמיאן, תושבת רחובות בשנות השמונים לחייה שנהרגה ביום חמישי מהפגיעה הישירה של רקטה בבניין בעיר. אברמיאן, התגוררה בדירה בקומה השנייה בבניין שנפגע ברחוב סמילנסקי, יחד עם בעלה סרגיי, גם הוא בשנות ה-80 לחייו. בני הזוג היו נשואים יותר מ-50 שנה, ועלו לארץ מארמניה.
בן משפחתם סיפר כי בדירה היה ממ"ד, אבל לדבריו הם לא הספיקו להגיע לשם – כיוון שסרגיי הוא קטוע רגל ויד בעקבות תאונת דרכים קשה לפני למעלה מעשור, ומתנייד על כיסא גלגלים. "הם לא הספיקו להגיע לממ"ד. הוא כנראה נלחץ והיא ניסתה לעזור לו לקום, אבל האזעקה התחילה מאוחר מדי, הייתה להם הרבה פחות מדקה וחצי כדי להגיע לממ"ד והם לא הספיקו", אמר. אינגה נפגעה ככל הנראה מקורה שקרסה.
סרגיי נפצע באורח קל מפגיעת הרקטה, ובן המשפחה סיפר: "יש לו חבלות קלות. היה ממש נס. הוא פשוט ניצל". לדבריו, במהלך הפיצוץ נפער חור בקיר וסרגיי שהיה על המיטה בזמן הפיצוץ עף באופן חלקי החוצה, דרך החור, כשהוא עדיין שוכב על המיטה. תמונה של ראשו של סרגיי "מבצבץ" מהחור בקיר הבניין הופצה במהרה ברשתות החברתיות.