"בוקר טוב הגעתם למאסטר של בית העלמין – ארוחה לעילוי נשמת כולם", צעק הקברן מנהריה, כשהוא דופק על מחבת ברחבת ההספדים בבית העלמין בעת צילום מתכון להכנת אוכל על משטח אבן ברחבת ההספדים. במקרים אחרים תועד הקברן שוכב בקבר פתוח כשהוא מחזיק פרחים ושר או רוקד עם אלמנה, ומזמר: "איזו מין שלווה ולא עושים שום דבר".
3 צפייה בגלריה
הקברן מנהריה שהורחק בגין פגיעה בכבוד המת
הקברן מנהריה שהורחק בגין פגיעה בכבוד המת
"איזו מין שלווה ולא עושים שום דבר". הקברן שוכב בקבר פתוח בבית העלמין
בית הדין למשמעת של עובדי המדינה גזר על הקברן נזיפה חמורה ופסילה למשך שלוש שנים משירות המדינה והמועצה הדתית בנהריה, לאחר שהרשיע אותו בגין התנהגות לא הולמת במהלך עבודתו שהיה בה כדי לבזות את בית העלמין, לפגוע בכבוד המתים ולהביא לזילות תפקידו.
הקברן נהג לצלם סרטונים "הומוריסטיים" החל משנת 2015 ולהפיץ אותם בפייסבוק ובין קבוצות ווטסאפ. על פי המתואר בכתב האישום ובגזר הדין, הנאשם תועד שוכב בתוך קבר פתוח כשהוא מחזיק בידיו פרחים, ושר: "אני מאמין, באמונה שלמה, בביאת המשיח, אני מאמין". בהמשך נעמד הנאשם בתוך הקבר קפץ, הסתובב ושר: "משיח משיח משיח, הגיעה תחיית המתים". נוסף על כך, הנאשם נהג לעשן נרגילה בזמן העבודה במבנה סגור של בית העלמין.
3 צפייה בגלריה
הקברן מנהריה שהורחק בגין פגיעה בכבוד המת
הקברן מנהריה שהורחק בגין פגיעה בכבוד המת
"הגעתם למאסטר של בית העלמין – ארוחה לעילוי נשמת כולם". צילום מתכון ברחבת ההספדים
נציג אגף המשמעת של נציבות שירות המדינה טען בדיון כי הנאשם התייחס בזילות לתפקידו כעובד בית העלמין. לטענתו, "הוא לא הפנים שבית העלמין הוא מקום ציבורי שיש לנהוג בו בכבוד הראוי, אלא התייחס אליו כאל חלקתו הפרטית המשמשת אותו לצורכי בידור ופנאי".
המשרד לשירותי דת דרש להחמיר איתו ולפסול אותו לחמש שנים ולא לשלוש, כפי שנקבע בהסדר הטיעון. הנאשם בתגובה הביע חרטה על מעשיו ואמר שהוא מצטער ומתבייש. "לא ניסיתי לפגוע בנפטרים ואני שומר על קשר עם משפחות האבלים, וזוכה להערכתן", טען.
עוד טען הקברן כי שינה לטובה את תדמית בית העלמין בנהריה. "העלילו עליי עלילות שונות לאחר שחשפתי שחיתויות ואי סדרים רבים, וגרמתי לכך ששני ראשי מועצות דתיות סיימו עבודתם. מקצת מהמעשים שבהם כשלתי, בוצעו מחמת לחץ נפשי ולא הייתה לי כוונה לבזות נפטרים", אמר. בהמשך לדבריו אלו, הסכים בית הדין לעסקת הטיעון.