לאחר ששני צעירים בשנות ה-20 לחייהם נהרגו בסוף השבוע בתאונת דרכים בין רכב לאופנוע ברחוב העמל בדימונה, דן בונבידה, תושב העיר וכתב חדשות מקומי, הסביר הבוקר (שני) בריאיון לאולפן ynet כי לא מדובר בתאונה קלאסית על הכביש - אלא באזור שהפך לדבריו ל"מסלול מוות".
המקום שבו אירעה התאונה בכניסה לדימונה היה בעבר מנחת מסוקים, אך הוא הפך לאזור נטוש שבו תושבים עורכים תחרויות רכבים במהירויות גבוהות. אנשים רבים מגיעים למקום כדי לצפות בתחרויות, מבלי שהדבר כמובן מוסדר או מפוקח.
2 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה בדימונה בסוף השבוע
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
"זה מקום שמועד לפורענות , בסופי שבוע בעיקר", הסביר בונבידה, כתב מקומי ב"מביט" ובחדשות הדרום 24. "צעירים מכל האזור נוסעים בטרקטורים, רייזרים ואופנועים. בסוף השבוע היה אירוע טרגי ותושב דימונה ותושבי כסייפה נהרגו. הכתובת הייתה על הקיר. כמו שדיברו כבר לא מעט פעמים על מה שנעשה בכבישי הנגב, המקום הזה מועד לפורענות. צעירים נוסעים בו במהירות מופרזת".
"אני לא יודע אם יש שם גם הימורים על כסף, אבל יכול להיות", הוא המשיך. "נשאיר לחוקרי המשטרה לעשות את העבודה, אבל לא יפתיע אותי אם זה מה שהם יגלו. לפני שלושה שבועות טיפלו במד"א בשני רוכבי אופנוע שנכנסו אחד בשני, ובמזל זה נגמר בפגיעות קלות או בינוניות. זה היה תמרור אזהרה, ובסוף השבוע שני צעירים נהרגו במקום. צריך להסתכל על התמונות ולהבין שזה משהו שהוא לא תקין".
2 צפייה בגלריה
דן בונבידה, תושב דימונה
דן בונבידה, תושב דימונה
"צעירים משחקים בחיים שלהם". דן בונבידה
לדברי בונבידה, מדובר בסממן של חוסר המשילות בדרום. "המנחת של המסוקים לשעבר הפך למסלול מוות. משחקים שם בחיים של האנשים. לא מעט תאונות היו במקום הזה ב-2019 וב- 2020. לא רחוק מהמקום הזה גם הייתה תאונה, ונהרג ילד בן 11 מירוחם. בדימונה נהרג צעיר, רוכב טרקטורון, אחרי שנכנס ברייזר. זה עובר מהר לידנו, אבל הצעירים משחקים בחיים שלהם".
- מה אמר לך ראש העיר? "כל הזמן אומרים שיסגרו את המקום הזה, אבל בסופו של דבר לא סוגרים. התעצבנו מאוד בדימונה אחרי מה שקרה בסוף השבוע. אני מאוד מקווה שיסגרו את המקום ויאכפו אותו יחד עם כוחות השיטור בדימונה. זה בנפשנו הדבר הזה".