הרשויות בנפאל ממשיכות הבוקר (יום ג') בחיפושים אחר מטפסת ההרים האמריקנית הילרי נלסון, שזכתה לפרסום רב בעולם הטיפוס בשל מנהגה לרדת מפסגות ההרים שאליהן טיפסה באמצעות מגלשי סקי. נלסון בת ה-49 נפלה לפי הדיווחים לתוך סדק עמוק בקרח, 15 דקות בלבד אחרי שהגיעה לפסגתו של מנסלו, ההר השמיני בגובהו בעולם שמתנשא ל-8,163 מטרים.
2 צפייה בגלריה
הילרי נלסון מטפסת הרים  באמצעות מגלשי סקי שנעלמה בהר מנסלו ב הימלאיה נפאל
הילרי נלסון מטפסת הרים  באמצעות מגלשי סקי שנעלמה בהר מנסלו ב הימלאיה נפאל
הילרי נלסון. "הנחישות שלי נבחנה", כתבה ביום חמישי האחרון
נלסון טיפסה על ההר יחד עם שותפה ג'ים מוריסון כאשר נפלה אתמול ונעלמה. ברשת BBC דיווחו כי לפי גורמים מקומיים בנפאל נלסון נפלה לתוך סדק בקרח שעומקו כ-600 מטרים. מדריך מקומי שליווה בעבר את הזוג סיפר כי על פי עדי ראייה לתקרית אחד ממגלשי הסקי של נלסון החליק והיא "נפלה לצד השני של הפסגה".
על פי הדיווחים שותפה מוריסון חזר בבטחה לאחד מהמחנות של המטפסים בהר. במקביל לתקרית שבה נפלה נלסון, אתמול אירעה בחלק נמוך יותר של אותו הר מפולת שלגים שבה נהרג לפי הדיווחים מטפס נפאלי ונפצעו עוד 12 בני אדם.
מזג האוויר בהר היה קשה למדי בימים האחרונים, וכלל גשם ושלג בלתי פוסקים, והתנאים הללו הקשו על המטפסים וסיבכו אתמול גם את מאמצי החיפוש אחר נלסון. הבוקר השתפרו מעט תנאי מזג האוויר, ומסוק נשלח לאזור שבו נפלה. חברת ציוד הטיולים The North Face, הספונסרית של נלסון, מסרה כי היא נמצאת בקשר עם בני משפחתה בארה"ב, ומסייעת "בכל דרך אפשרית" במאמצי החיפוש וההצלה.
2 צפייה בגלריה
הר מנסלו הימלאיה נפאל ארכיון
הר מנסלו הימלאיה נפאל ארכיון
ההר מנסלו בהימלאיה. השמיני בגובהו בעולם
(צילום: shutterstock)
הקריירה של נלסון מתפרשת על פני שני עשורים, וב-2012 היא הפכה לאישה הראשונה שמעפילה הן לפסגת האוורסט, ההר הגבוה בעולם, והן לפסגת ההר השכן להוטסה (הרביעי בגובהו) בתוך 24 שעות. ב-2018 טיפסה פעם נוספת לפסגתו של להוטסה, והפכה לאדם הראשון אי-פעם שיורד ממנו בגלישת סקי.
ביום חמישי האחרון, בעודה עדיין בדרך לפסגתו של ההר מנסלו, כתבה נלסון בחשבון האינסטגרם שלה כי מעולם לא חשה כה "בטוחה" בעצמה על גבי הרי ההימלאיה כמו במסעה הנוכחי. "השבועות האחרונים בחנו את הנחישות שלי בדרכים חסרות תקדים", הוסיפה.