רימון הלם נמצא הבוקר (יום שלישי) על מכסה המנוע ברכבה של תושבת פרדס חנה. לרימון הוצמד מכתב ובו איומים על אנשי שירות בתי הסוהר - על אף שלאישה עצמה ולבני משפחתה אין כל קשר לשב"ס.
לפי החשד, מאחורי המעשה עומדים חברים בארגון הפשע של יניב זגורי, שדרשו להקל על התנאים הקשים שבהם הוא כלוא - ואיימו שכמו שהוא סובל בבית הסוהר, כך גם בעלת הרכב ומשפחתה יסבלו. בשב"ס בודקים ברצינות האם ישנם אנשי שירות שגרים בקרבת המקום.
1 צפייה בגלריה
בית כלא גלבוע
בית כלא גלבוע
ארכיון
(צילום: AP)
זו לא הפעם הראשונה שבה מופנים איומים כלפי אנשי שב"ס. בחודש מאי מטען חבלה מאולתר הושלך לעבר ביתו של קצין מודיעין המשרת באחד מבתי הכלא של שב"ס, וגרם נזק לחזית ביתו. גורם בכיר בשב"ס אמר אז ל-ynet כי מדובר בניסיון ממשי לפגוע בקצין השב"ס ובבני משפחתו, כשבמטען המאולתר הוכנסו מסמרים כדי להגביר את עוצמת הפגיעה. "מי ששם מסמרים במטען רוצה להביא לתוצאה קטלנית, שבמזל נמנעה", אמר הבכיר.
בשנה שעברה הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד ירדן אסייג מבאר שבע, שסיכם עם אדם נוסף לפגוע במפקד כלא אשל. השניים ליד ביתו של מפקד הכלא בבאר שבע, עם רימון שתכננו לזרוק לעבר הבית. הרימון התפוצץ ביד שותפו של אסייג וגרם למותו.
ב-2019 הושלך רימון הלם לעבר ביתו של קצין שב"ס בעוספיא, ובמקביל נפתחה אש לעבר הבית. לא היו נפגעים באותו אירוע. בשנת 2018 התרחשה הסלמה באיומים כלפי מתקני שב"ס, במסגרתה ירו אנשי ארגון הפשע קוטייר עודה מג'לג'וליה לעבר בתי הסוהר איילון והדרים. ההערכה באותם ימים הייתה שהיורים החליטו לשלוח מסר לשב"ס, בעקבות הרעת תנאים של מקורביהם בכלא.