1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"הוא יודע שאני נגדם, ועדיין בא אליי". סמוטריץ'
( צילום: אוהד צויגנברג)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ממעט לדבר בשנים האחרונות על הקהילה הגאה, אך הקלטות שפורסמו הבוקר (יום שני) בכאן חדשות חושפות כי הוא דווקא לא מאמין שעמדותיו כלפיה פוגעות בו פוליטית. בשיחה שהוקלטה, שהתקיימה לפני כמה חודשים אמר סמוטריץ' לבן שיחו כי גם אם יפעל אקטיבית נגד להט"ב - הדבר לא ירחיק ממנו מצביעים.
"אתה חושב שלספרדי-מסורתי אכפת מהומואים?", שואל סמוטריץ' את בן שיחו. "מעניין את הסבתא שלו. הוא אומר 'אין לי בעיה איתם', אתה חושב שזה מעניין אותו שאני נגדם?". סמוטריץ' טוען בשיחה כי פעולות נגד להט"ב לא מעניינות את קהל הבוחרים שלו, בהם גם אנשים ממוצא מזרחי וראש הוועד של הבסטות בשוק מחנה יהודה.
"הוא (המצביע) יודע שאני כזה (נגד להט"ב), עזוב. ועדיין הוא בא אליי", אמר סמוטריץ'. "זה לא מעניין אותו. אני שומר על ארץ ישראל, אני היחידי שלא הסכים ללכת עם רע"מ ועמד בהבטחה שלו ואני שומר על הזהות היהודית בשביל הנכדים. זה מה שהוא צריך. אני צריך אנשים כאלה, בסדר? עכשיו הוא יהיה לידי, אם אני נוסע לחוג בית ויביא את ראש הוועד של הבסטות בשוק במחנה יהודה. זה כולם שם. אני צריך אותם לידי, אני צריך תמונות איתם, אני צריך.. אתה יודע. אני צריך אותם איתי".
בסיום נשמע סמוטריץ' משרטט את גבולות הגזרה: "אני לא אסקול הומואים ואתם לא תאכילו אותי שרימפס".
ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב: "הקלטות סמוטריץ' מזכירות לנו כל פעם מחדש כמה נתניהו חלש וכמה זה מסוכן שהוא שבוי בידי קיצונים גזענים. זו לא שאלה של ימין ושמאל, זו לא שאלה של ליכוד או יש עתיד. זו הפכה לשאלה גדולה יותר: אהבת אדם או שנאת אדם".