תופעת ירי הזיקוקים בחתונות של אזרחים ערבים היא תופעה מוכרת שנחשבת לעבירה פלילית ובמשטרת לוד שמו להם למטרה לשים לה סוף. בזמן שאפילו ביום העצמאות האחרון רשויות רבות אסרו על מופעי זיקוקים, הירי בחתונות נמשך כרגיל.
לידי ynet הגיע סרטון ובו נראה סגן ניצב ששי שלמה, מפקד תחנת המשטרה בעיר, בוויכוח עם מספר תושבים לאחר שהחליט לעצור את החתן שבחתונתו נורו זיקוקים יחד עם אביו. השניים סירבו להסגיר בפני השוטרים מי אחראי לירי הזיקוקים, שכאמור אסור על פי חוק, והם עוכבו בהוראת סנ"צ שלמה. צפו בשיחה הקשה בין מפקד התחנה לתושבים הערבים בתחילת הכתבה.
"אני לא חי בעזה, ולא בשכם. אף אחד לא יירה פה זיקוקים, לא שיירות, לא ירי, לא רעש. אתם רוצים לעשות חתונה? תעשו אותה כמו שצריך. אין דבר כזה", הזהיר מפקד תחנת המשטרה בלוד.
2 צפייה בגלריה
מפקד תחנת לוד במשטרה בשיחה עם תושבים
מפקד תחנת לוד במשטרה בשיחה עם תושבים
"אני לא בעזה, ולא בשכם". מפקד תחנת לוד (מרכז התמונה) בשיחה עם תושבים
2 צפייה בגלריה
העימותים בלוד
העימותים בלוד
שנה לפרעות בלוד. "התפקוד של המשטרה יהיה אחר לגמרי"
(צילום: AFP)
כל החוגגים בחתונה סירבו לשתף פעולה עם המשטרה. האורחים הזועמים וקרובי החתן הגיעו לתחנת המשטרה בלוד. במקום התפתח ויכוח בין מפקד התחנה לתושבים הערבים, שבו הוא הטיח בהם כי לא ישחרר את השניים עד שלא יסגירו את העבריינים.
לבסוף, האדם שירה את הזיקוקים הסגיר את עצמו. "הוא מודה שהוא ירה, לכן הוא ייעצר והם ישוחררו", הסביר לתושבים הערבים סנ"צ שלמה בתיעוד שהגיע לידינו. הוא הזהיר את התושבים ממקרים דומים בעתיד והוסיף שלא יחשוש לעצור גם כלות: "מותר לי להחזיק שש שעות וגם לעצור אותם, וזהו, הלכה החתונה. תעבירו את המסר לכולם. אם רוצים להתחתן בשקט זה מה שיהיה".
תושבי לוד היהודים מביעים שביעות רצון גבוהה מהתנהלות תחנת המשטרה בלוד מאז שסנ"צ ששי שלמה נכנס לתפקידו. "מרגישים שיש על מי לסמוך. הוא קשוב לתושבים ולצרכים שלנו וזמין בכל שעה. הוא קשוח ולא מאפשר לערבים בלוד לעשות מה שבא להם. זה מגביר את תחושת הביטחון בעיר", אמר אחד התושבים. הוא הוסיף: "לא סתם מכנים אותו 'שר הביטחון של לוד'. אין לי ספק שאם יפרצו מהומות בעיר, התפקוד של המשטרה יהיה אחר לגמרי. ששי מפגין ריבונות וזה מה שצריך בעיר. הוא לא מוותר להם".