2 צפייה בגלריה
דודי ואשתו לאחר שחרורו
דודי ואשתו לאחר שחרורו
דודי אשכנזי יחד עם אשתו לאחר שחרורו מהכלא
דודי אשכנזי, הישראלי שהוחזק במעצר ביוון במשך שבועיים בשל טעות בזיהוי, שוחרר היום (רביעי) מהכלא באי קוס. אשכנזי, בן 52 מבת חפר, הגיע ב-22 ביוני לנופש במדינה יחד אשתו, ונעצר עם נחיתתו ביוון בצו של האינטרפול, בחשד לעבירות סמים בפרו. הוא ימשיך לשהות באי רודוס במעצר בית עד לסיום הפרשה, עם קביעת בית המשפט היווני כי אכן מדובר בטעות בזיהוי.
נראה כי הקשר בבקשת המעצר של האינטרפול בין אשכנזי למבוקש היה שמם הזהה בלבד, שכן האחרון מחזיק גם באזרחות אזרביג'נית, שבה אשכנזי מעולם לא ביקר. משרד החוץ אישר במסמכים רשמיים כי אשכנזי אינו האיש המבוקש, ואתמול בית המשפט ברודוס קיבל את בקשת הערעור של אשכנזי, שהגיש בא כוחו, עורך הדין ניר יסלוביץ. אשכנזי ממתין בעת לאישור האינטרפול ופרו כי אכן מדובר בטעות בזיהוי, אז ישוחרר ויוכל לשוב לישראל.

2 צפייה בגלריה
דודי אשכנזי בבית המשפט
דודי אשכנזי בבית המשפט
דודי אשכנזי בבית המשפט, ומכתב תודה שהעביר לתומכיו
אשתו של אשכנזי, רחלי, העידה אמש כי ההחלטה לשחרר את בעלה מהמעצר ריגשה אותה מאוד, לאחר שחופשתם הזוגית "הפכה לגיהינום עלי אדמות". היא סיפרה כי "מצד אחד יש תחושת ניצחון, אבל גם קשה שבן אדם כל כך טוב יושב בכלא על לא עוול בכפו". עוד הוסיפה כי "במהלך המשפט כל הרגשות צפו, עם לחץ, פחד והתרגשות ברגע שהשופט שמע את דודי, שגם פרץ בבכי. קשה לי להישאר ברודוס עד שכל הבירוקרטיה תיגמר".
עורך הדין יסלוביץ אמר כי "אנחנו היום בתחושה של הקלה גדולה, לא רק שדודי אשכנזי, ישראלי חף מפשע, שוחרר לאחר כמעט שבועיים ממעצר, אלא שמנענו הסתבכות חמורה והסגרה של אדם לפרו, מדינה שבה זכויות האדם הן בערבון מוגבל". עוד הוסיף: "דודי חוזר למשפחתו האהובה, אבל המלאכה עוד לא תמה. כרגע נפעל ללא לאות לאפשר לו לחזור לביתו, לישראל. דודי הוא אדם נורמטיבי, חף מפשע. אני בטוח שממשלת ישראל תפעל לאפשר לו לחזור במהרה. אין מקום להמשיך ולרמוס את זכויותיו".