3 צפייה בגלריה
אורלי לב
אורלי לב
אורלי לב בדיון הקודם בבית המשפט, 2020
(צילום: יריב כץ)
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הגישה היום (שלישי) לבית המשפט בקשה לצו למניעת הטרדה מאיימת נגד אורלי לב, פעילת ליכוד המרבה להתבטא נגד התובעת הראשית בתיקי נתניהו עו"ד ליאת בן-ארי. הצו, לפי הודעת הפרקליטות, מתבקש נוכח פרסומים של לב ברשתות החברתיות, המהווים המשך ישיר לפרסומים קודמים שלה נגד בנה של ליאת בן-ארי. אותם פרסומים הוסרו מהרשת נוכח בקשה לצו דומה שביקש אביחי מנדלבליט, היועמ"ש דאז. במסגרת הדיון אז התחייבה לב שלא לשוב ולפרסם פרסומים בעניין בנה של בן-ארי.
3 צפייה בגלריה
ליאת בן ארי
ליאת בן ארי
ליאת בן ארי
(צילום: רפי קוץ)
בית המשפט התבקש על ידי היועמ"שית להורות ללב להמנע מלפרסם בחשבון הטוויטר שלה או בכל מדיה אחרת כול פרסום הנוגע לבנה של עו"ד בן ארי ולהסיר פרסומים קודמים בהם הוא מוזכר. הבקשה הוגשה בעקבות ציוץ שפרסמה לב בחשבון הטוויטר שלה: "אסור להניח לליאת בן ארי, חייבים לחזור למושב (כאן ציינה לב את שם המושב שבו מתגוררת בן-ארי, ג.מ) ועל הדרך לחפש את הבן האבוד". בפרקליטות אמרו כי פרסומים מסוג זה "עלולים להוביל, שוב כבעבר, לאיומים על הנפגעת ועל בני משפחתה, וכן לפגוע בשלוות חייהם".
בית המשפט קבע בדיון הקודם על בקשה לצו הטרדה מאיימת כי הייתה אז הצדקה להוצאת הצו, אך הדבר נמנע עקב התחייבותה של לב למחוק פרסומי עבר ולהימנע מפרסומים בעתיד העוסקים בבן-ארי ובמשפחתה. הפרקליטות האשימה את לב לאחר שצייצה נגד בן-ארי: "נראה כי הצהירה בפני בית המשפט הצהרות ריקות מתוכן וכוונה, במטרה להטעותו ולהימנע ממתן צו".
3 צפייה בגלריה
גלי בהרה-מיארה
גלי בהרה-מיארה
גלי בהרה-מיארה
(צילום: מוטי קמחי)
לפי הבקשה, אורלי לב הצהירה בעבר כי לא תחדול ממעשיה עד אשר עו"ד בן ארי תתפטר מתפקידה כתובעת במשפט נתניהו. פרסומיה, כך בהרב-מיארה, נועדו להטריד את בן-ארי, להתישה, להלך עליה אימים ולגרור אנשים נוספים בציבור להטרדתה.
בהרב-מיארה ציינה בבקשתה את הצורך בהתמודדות משולבת של גורמי אכיפת החוק במדינה עם תופעת הפגיעה בעובדי ציבור. לפי היועמ"שית, מטרת התופעה היא לרפות את ידי עובדי הציבור, להלך עליהם אימים ולהרתיעם. היא הדגישה כי הבקשה נועדה לצאת חוצץ נגד כול ניסיון כזה, וכי המדינה והיועמ"שית מתכוונים להשתמש בכל אמצעי חוקי על מנת למגר פגיעה בעובדי ציבור. בית המשפט קבע את התיק לדיון בין הצדדים.
עורך דינה של אורלי לב, איתמר ברקאי, מסר בתגובה: "על עצם קיומה של בקשה למתן צו למניעת הטרדה מאיימת כנגד מרשתי, למדנו מהתקשורת. על פניו, נראה שמדובר בניסיון נוסף של המדינה להלך אימים, להשתיק ולפגוע בחופש הביטוי של פעילים פוליטיים. תגובתה של מרשתי תינתן לכשתתקבל אצלה הבקשה באופן רשמי ובדרכים המקובלות והקבועות בחוק."