שלושה תלמידים ערבים תקפו באבנים תלמידים יהודים מחטיבת ביניים "רוז" בעכו שהגיעו לבית הספר הערבי "חילמי שאפעי" בעיר במסגרת מיזם משותף ללימוד אנגלית בתחילת השבוע שעבר. המפגש החינוכי נהיה אלים כשהתלמיד הערבי חשד שחברו היהודי זרק מילה "לא במקום", והחליט לחכות לו מחוץ לבית הספר עם שני חברים בסיום הלימודים ולזרוק לעברו אבנים. אחת המורות נפגעה מזריקת האבנים ולא נזקקה לטיפול רפואי.
1 צפייה בגלריה
משטרה
משטרה
תלמידים ערבים תקפו באבנים תלמידים יהודים, חשדו שאחד מהם אמר "מילה לא במקום"
(צילום: shutterstock)
מנהלת החטיבה פנתה במכתב להורי השכבה ושיתפה אותם בפרטי המקרה ובתחקיר שנערך. היא אמרה ששני בתי הספר גינו את האלימות ופעלו משמעתית וחינוכית. לדבריה, הורי שלושת התלמידים התוקפים הצטערו על מעשי ילדיהם וגינו אותם. התלמידים הערבים שתקפו הושעו לשלושה ימים מבית הספר. צוותי בתי הספר קיימו ישיבה משותפת עם מנהל החינוך בעכו להיערכות להמשך שיתוף הפעולה בין המוסדות.
אימו של תלמיד שהותקף אמרה כי "המפגשים האלו מבורכים ואני מקווה שימשיכו. זה שקורים מקרים לא אומר שצריך להרים ידיים. כולם צריכים ללמוד להסתדר והמחנכים שם להתוות דרך ארץ לשני הצדדים".
האם הוסיפה כי "האקט שאומר לא תיפגשו יותר שובר את הכלים. בחיים האמיתיים, ובטח שבמערכת החינוך, זה לא יכול לעבוד". לעומתה, הורי תלמידים אחרים פנו להנהלת חטיבת הביניים ודרשו להפסיק את הפרויקט. "חשבנו שהילדים שלנו יהיו מוגנים, אני לא אשלח לשם את הבת שלי יותר", אמר אחד ההורים.