במהלך אתמול (שבת) תועד מתנחל מכה פלסטיני ליד ביתו בשכונת תל רומדייה בחברון ומיידה לעברו אבן - כל זאת לעיני חיילי צה"ל. לאחר האירוע הפרידו החיילים בין הצדדים והרחיקו את המתנחלים מהמקום. הפלסטיני שהותקף הוא מוחמד עאמר, תושב חברון בן 28, שלדבריו הגיש תלונה במשטרה בעניין.
מנגד טענו גורמים ביישוב היהודי בחברון: "הערבים זרקו אבנים מהבית שצמוד לשכונה. החיילים הדפו אותם לבית ומשם הם המשיכו לצעוק ולהתגרות בתושבים שעלו לשכונה. האירוע המצולם התרחש לאחר מכן".
1 צפייה בגלריה
תיעוד מתנחל מכה פלסטיני וידה לעברו אבן. המתנחלים : הפלסטינים זרקו אבנים קודם
תיעוד מתנחל מכה פלסטיני וידה לעברו אבן. המתנחלים : הפלסטינים זרקו אבנים קודם
מתוך הסרטון
בן דודו של המתלונן, עיסא עאמר, שמתגורר בשכנות לו, סיפר ל-ynet כי ילדיו הקטנים של עאמר השליכו אבנים אחד על השני: "למקום הגיע חייל וביקש מבן הדוד שלי שהילדים יפסיקו להשליך אבנים. הוא הלך לילדים שהיו במרחק של 20 מטרים לערך והורה להם להיכנס הביתה. כשהם החלו לשוב לכיוון הבית עברה במקום קבוצה של מתנחלים. בן דוד שלי עמד בפתח הבית ומישהו מקבוצת המתנחלים החל להתקרב אליו, להכות אותו בפניו ולאחר מכן השליך לעברו אבן".
לדברי עאמר, לא קדם לעימות שום חיכוך מול קבוצת המתנחלים, אולם הוא ציין כי זו אינה הפעם הראשונה שאותו ישראלי תוקף תושבים פלסטינים: "לפני כמה חודשים הוא תקף באותה צורה בדיוק את אחד השכנים הפלסטינים וכך גם בימי שומר החומות".
לטענת עאמר, התוקף אינו תושב האזור, אלא נראה במקום מפעם לפעם, בעיקר בסופי שבוע, והוא ככל הנראה מתארח אצל אחת המשפחות היהודיות שמתגוררות בשכונה: "בזמן שזה קרה החיילים שהיו במקום לא התערבו ולא עשו לתוקף דבר. בן דוד שלי הגיש נגדו תלונה היום במשטרה".
במשטרה מסרו בתגובה כי הסרטון התקבל לידיה ונפתחה חקירה.