לצד הקרבות בעזה, כוחות הביטחון ממשיכים לפעול נגד טרור גם ביהודה ושומרון: כוח של הימ"מ (היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור במשטרה) חיסל בצהריים (שני) בפעילות עם לוחמי שב"כ ארבעה מחבלים חמושים בעיר טול כרם במערב השומרון, שהוכוונו מעזה. אין נפגעים מקרב כוחות הביטחון.

מדובר במבצע מורכב עם רמת סיכון גבוהה, חשאי באור יום שנוהל מחמ"ל המבצעים המיוחדים של השב"כ. בהודעה משותפת מטעם המשטרה, שב"כ וצה"ל נמסר כי המחבלים היו חלק מתשתית טרור שהוכוונה על ידי חמאס, אשר ביצעו עשרות פיגועי ירי ותכננו לבצע פיגועים נוספים בהם פיגועי תופת, ירי תלול מסלול ושליחת מחבלים לעורף הישראלי.
מבצע כזה הוא תוצר של איסוף מודיעיני מאומץ של שב"כ, שנאסף במשך תקופה, וחדירה מודיעינית ללב תאי הטרור באיו"ש. גורם ביטחוני מסר: "מבצע כזה הוא מסר לפעילי חמאס באיו"ש - אין ערי מקלט, גם בזמן מלחמה. שב"כ, צה"ל וימ"מ יבואו איתם חשבון על פעילות טרור בעבר ובעתיד, ופועלים בכל העת לסכל פעילות טרור שמופנית כלפי אזרחי ישראל".
אחד המחוסלים, עז אלדין אוואד (28), שימש לפי הפלסטינים כמפקד גדודי אל-קסאם של חמאס בעיר. בנוסף דווח כי בפעילות חוסל ג'יהאד מהראג' שחאדה (24), ששימש כמפקד גדוד התגובה המהירה בגדודי אל-אקצא. משרד הבריאות הפלסטיני ציין כי מחבל נוסף נפצע.
התשתית פעלה כאמור בהנחיה ובמימון של מאכוונים מרצועת עזה ומחו"ל מטעם חמאס וארגונים נוספים, ובתוך כך קיבלו מאות אלפי שקלים לטובת פעילות טרור. עם סיכול המחבלים נמצאו בשטח שני כלי נשק מסוג M16 אשר שימשו את החולייה.
סיכול ארבעת המחבלים נעשה במסגרת המאמץ של כוחות הביטחון למנוע פיגועים באזור. בעת האחרונה יצאו מסביבת טול כרם כמה פיגועי ירי למרחב עמק חפר והיישובים באזור, וגם כעת הייתה החולייה בדרכה לפיגוע.
הכותרת
פניית הפרסה החדה של ארדואן
26:36
1 צפייה בגלריה
עז אלדין עוואד, חוסל בטול כרם
עז אלדין עוואד, חוסל בטול כרם
עז אלדין עוואד, מחבל חמאס שחוסל בטול כרם
מוקדם יותר היום עדכנו צה"ל ושב"כ כי במבצע לסיכול טרור של חטיבת יהודה נאטמו שלושה בתי דפוס בחברון ובקלקס, אשר שימשו להדפסת חומרי הסתה לארגון חמאס. עוד נמסר כי במהלך סריקות אמצעי לחימה ברחבי חטיבת מנשה נמצא נשק מאולתר, רובה אוויר וציוד צבאי.
במקביל, במהלך פעילויות לסיכול טרור בחלחול, בבית ענאן, ובג'בל שמאלי אירעו הפרות סדר שבמהלכן הושלכו אבנים לעבר הכוחות. הכוחות הגיבו בירי וזוהו פגיעות.
במהלך הלילה החולף נעצרו 38 מבוקשים פלסטינים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון, מתוכם חמישה מחבלים של חמאס. מתחילת המלחמה נעצרו מעל 1,350 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, יותר מ-850 מהם משויכים לחמאס.