הפלסטינים יציינו היום (שני) באו"ם 75 שנה לנכבה – בין השאר בדיונים ואפילו במחזמר מוסיקלי, כשבמוקד נאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, פנה במכתב אישי לשגרירי מדינות האו"ם בבקשה שלא ישתתפו באירוע: "ניסיון בזוי לעוות את ההיסטוריה. מי שייקח בו חלק מרחיק כל סיכוי לפיוס".
בנוסף לנאומו של אבו מאזן, ינאמו נציב אונר"א פילי לצריני ואנשי אקדמיה. לצד הנאומים, הפלסטינים יקיימו בערב אירועי מיוחד להנצחת הנכבה, שיכלול מחזמר מוסיקלי בכיכובה של הזמרת הפלסטינית סנא מוסא, שמהווה "שגרירה של מורשת פלסטינית".
2 צפייה בגלריה
ההזמנה להשתתפות באירוע לציון 75 שנים לנכבה באו"ם
ההזמנה להשתתפות באירוע לציון 75 שנים לנכבה באו"ם
ההזמנה להשתתפות באירוע
2 צפייה בגלריה
אבו מאזן
אבו מאזן
צפוי לנאום בשיאו של האירוע. אבו מאזן
(צילום: AFP)
במסגרת הקמפיין להחרמת אירוע "יום הנכבה" של הפלסטינים שיתקיים היום בעצרת הכללית, השגריר ארדן פנה כאמור במכתב אישי לשגרירי מדינות האו"ם בבקשה שלא ישתתפו באירוע, שמציג את הקמת מדינת ישראל כאסון. "זהו עוד ניסיון בזוי של הפלסטינים לעוות את ההיסטוריה ומי שייקח בו חלק, נותן לגיטימציה לנרטיב שקרי ומרחיק כל סיכוי לפיוס", אמר.
נזכיר כי קיום האירוע לציון 75 שנים לנכבה הפלסטינית נקבע בהחלטת או"ם שעברה בחודש דצמבר, כחלק מחבילת ההחלטות השנתית שעברה באו"ם כמדי שנה. בחודשים האחרונים נוהל קמפיין בהובלת משרד החוץ והשגריר ארדן כדי לשכנע מדינות שלא להשתתף באירוע, שיציג את הקמת מדינת ישראל כ"אסון". "הצלחנו כבר לשכנע מספר מדינות משמעותיות להחרים את האירוע הבזוי, ואני ממשיך לפעול כדי לשכנע מדינות נוספות", אמר ארדן, ששיגר הבוקר מסר נוסף וברור לשגרירים.
ארדן הוסיף: "כל מדינה שתגיע לכינוס הנכבה, נושאת באחריות להרס הסיכוי לפיוס, כיוון שמדובר בכנס של שנאה והסתה, שסותר אפילו את החלטת האו"ם לתמוך בהקמת מדינה יהודית ואבו מאזן מכחיש השואה יציג בו את הקמת המדינה היהודית כ'אסון'.
"האירוע מעוות את העובדות הידועות ולפיהן הערבים והפלסטינים שחיו בארץ הם אלה שדחו את החלטת האו"ם ופתחו במלחמה. הם הביאו על עצמם את מצבם בשל השנאה שלהם ובשל התמיכה ברצח ובטרור".