מתווכים בקטאר מנסים להביא לעסקה שתביא לשחרור הנשים והילדים שנשבו על ידי חמאס במלחמה, ובתמורה - לשחרור 36 נשים וילדים פלסטינים בבתי הכלא הישראלים. כך אמר מקור לסוכנות הידיעות רויטרס. גורם ביטחוני בישראל הבהיר כי "ישראל לא צד לכל משא ומתן", וגורם מדיני אמר כי "אין כל משא ומתן".
1 צפייה בגלריה
שירי ביבס וילדיה
שירי ביבס וילדיה
שירי ביבס וילדיה, שלהערכת משפחתה נשבו בידי חמאס
לפי הדיווח, קטאר מקיימת את המגעים בתיאום עם ארה"ב מאז שבת בלילה. "המגעים מתקדמים בחיוב", אמר המקור שמעורה בפרטי השיחות. יחד עם זאת, לפי שעה אין סימנים לפריצת דרך - משום שלפי הדיווח "הצדדים מתחפרים בעמדתם".
במסגרת המגעים, מקיימת קטאר שיחות עם אנשי חמאס בדוחא ובעזה. על פי ההערכות בישראל, בין 100 ל-150 ישראלים נשבו בעזה. חמאס הודיע אתמול כי בידיו "יותר מ-100 שבויים", והג'יהאד האיסלאמי טען אתמול כי בידיו "יותר מ-30".
הדיווח ברויטרס מגיע אחרי שהבוקר טען גורם בחמאס בסוכנות הידיעות הסינית שינחואה כי קטאר מתווכת בין הארגון לישראל לעסקת חילופי שבויים מהירה. בכיר בארגון, לפי הדיווח, הודיע ​​לקטאר כי חמאס לא מתנגד לעסקה שתבטיח את שחרורן של 36 האסירות הפלסטיניות המוחזקות בישראל.
גם רשת "סקיי ניוז" בערבית דיווחה כי מתקיימים מאמצים מצריים לעסקת חילופי שבויות. על פי הדיווח, חמאס מוכן לשחרר נשים שאינן חיילות או קשורות למערכת הביטחון - ואיתן ילדים.
בתוך כך, צה"ל הקים התארגנות לטובת גילוי וזיהוי החטופים שבצבא סבורים שמוחזקים בעזה. אלוף במיל' ניצן אלון מרכז את הנושא בצד המודיעיני, ומול שב"כ.