בירך על השחרור, אך לא הזכיר מי חטף את הילדה: ראש ממשלת אירלנד, ליאו ורדקר, התייחס הלילה (יום א') לשחרורה מהשבי של אמילי הנד בת ה-9, וכתב ב-X (טוויטר לשעבר) כי "זהו יום של שמחה ענקית ותחושת הקלה לאמילי ולמשפחתה".
2 צפייה בגלריה
תום הנד עם ביתו אמילי, לילך, והילה רותם שחזרה בלי אמא שלה עם יאיר רותם
תום הנד עם ביתו אמילי, לילך, והילה רותם שחזרה בלי אמא שלה עם יאיר רותם
אמילי הנד עם אביה תום לאחר השחרור
הכותרת
איך מטפלים בחטופים ששוחררו?
29:04
ורדקר עורר זעם כשלא הזכיר כי הילדה - המחזיקה באזרחות אירית - נחטפה מבית חברתה בקיבוץ בארי על ידי מחבלי חמאס, והוחזקה בשבי ברצועת עזה במשך 50 ימים. "ילדה תמימה שאבדה - עכשיו נמצאה וחזרה, ואנחנו נושמים לרווחה. תפילותינו נענו", כתב ראש ממשלת אירלנד.
דובר במערך ההסברה הישראלי, אילון לוי, הגיב לציוץ של ראש ממשלת אירלנד, וכתב ב-X כי "אמילי הנד לא 'אבדה'. היא נחטפה באכזריות בידי חוליות המוות שטבחו בשכניה". לוי הוסיף: "אמילי לא 'נמצאה'. חמאס ידע היכן היא הייתה לאורך כל הזמן, והחזיק אותה כבת ערובה באופן ציני. וחמאס לא השיב לתפילותיך. הוא השיב ללחץ הצבאי של ישראל".
מאוחר יותר הגיב לציוץ גם שר החוץ אלי כהן, שפנה אליו: "אדוני ראש הממשלה, אמילי הנד לא נאבדה, אולי אתה איבדת את המצפן המוסרי שלך ואת הקשר למציאות. אמלי הנד נחטפה על ידי ארגון טרור הגרוע מדאעש אחרי שאמה החורגת נרצחה. אמילי ועוד יותר מ-30 ילדים ישראלים נחטפו על ידי חמאס ואתה מנסה לתת לגיטימציה ולנרמל טרור. תתבייש!". כהן אף הנחה לזמן את שגרירת אירלנד בישראל לשיחת נזיפה.
2 צפייה בגלריה
אמילי הנד
אמילי הנד
אמילי הנד
הנד נחטפה ב-7 באוקטובר מבית חברתה הילה רותם בבארי. בתחילה התבשר אביה תומאס כי בתו נרצחה. אבל כמה ימים לאחר מכן נמסר להנד כי מדובר בטעות בזיהוי. הלילה, שבוע לאחר שציינה את יום הולדתה התשיעי בשבי חמאס, היא שוחררה בחיים ביחד עם חברתה הילה רותם.
אמה של אמילי, ליאת קרונברג, נפטרה מסרטן השד כשאמילי הייתה בת שנתיים וחצי. גרושתו של תומאס ואם שני ילדיו הגדולים, נרקיס הנד - שגידלה לאחר מכן את אמילי - נרצחה בטבח ב-7 באוקטובר.