הפיגוע שהתרחש בשכונת רוממה בירושלים לפני כשבוע, בערב חג הפסח, היה אמור לגדוע את חייהם של רבים כששני המחבלים מחברון דרסו שלושה אברכים, יצאו מהרכב וניסו לבצע ירי שלא צלח בעקבות מעצור בנשק. היום, קיימו מאות מתושבי השכונה אירוע הודיה בנוכחות שלושת הפצועים. "לפני שבוע הם שכבו על הרצפה פצועים - היום הם רוקדים וצוהלים", אמרו התושבים.
מסיבת הודיה לניצולי הפיגוע, שכונת רוממה בירושלים
(צילום: גיל יוחנן)

יוסף הירשנבוים, אחד הפצועים בפיגוע, אמר ל-ynet: "עמדנו לשרוף חמץ ודיברנו קצת, ובאמצע פתאום נכנס בנו הרכב. עפנו, אני עפתי באוויר, אחרי זה אני לא זוכר כל כך פרטים ומה בדיוק היה".
התיעוד שפורסם ממצלמת אבטחה המחיש את גודל הנס של השלושה, כאשר רכב המחבלים דרס את האברכים בעוצמה. "יצא סרטון איך שאני נתקע בקיר, אבל ברוך השם אני חי. קצת כאבים, קצת סיוטים, אבל ברוך השם עברנו את זה", הוסיף הירשנבוים.
חשין נתן, תושב השכונה וקרוב משפחתו של אחד הפצועים שיזם את האירוע, ציין: "התכנסנו כדי להודות על הניסים שהיו. השתתפו המשפחות של הניצולים וכל השכונה, שירים, מוזיקה וריקודים. המימון הגיע מתרומות. אף אחד לא ציפה לאירוע כזה, אבל זה מה שהתבקש לנוכח הנס הגדול. הפצועים מאוד שמחו, הם לא מפסיקים להודות לתושבים שהגיעו לחגוג איתם, הם עברו תושב-תושב והודו לו. לפני שבוע הם שכבו על הרצפה לאחר פיגוע והיום הם רוקדים וצוהלים, זה מרגש".
1 צפייה בגלריה
מעצר אחר המחבלים
מעצר אחר המחבלים
רגעי מעצר המחבלים
(צילום: AP Photo/Ohad Zwigenberg)
תיעוד דרמטי: הפיגוע בירושלים

כאמור, שלושת האברכים נפצעו באורח קל ברחוב תכלת מרדכי, סמוך לבית כנסת שאליו הגיעו לתפילה וביעור חמץ. שני המחבלים נמלטו מהמקום אחרי שניסו להשתמש בנשק מאולתר מסוג "קרלו" ללא הצלחה, והשליכו אותו במהלך בריחתם. כשעתיים לאחר מכן הם אותרו בחנות רהיטים סמוכה. ברכבם אותרו גם גרזן, סכינים ותמרים, וייתכן שנערכו לשהות במקום זמן רב.
המחבלים, בני 17 מחברון, נסעו ברכב קיה לבן והגיעו לשכונת רוממה מכביש המנהרות, שם נקלטו במצלמות. הם דהרו בפראות לעבר מתפללים שעמדו ברחוב, דרסו אותם - ואז התנגשו במכונית אחרת. לאחר מכן יצא אחד מהם עם נשק מאולתר, אך לא הצליח לירות בקורבנות גם כשחברו ניסה לסייע לו, בשל מעצור בנשק.