חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) התייחס היום (חמישי) בריאיון באולפן ynet לטענות המשטרה כי ניצל את חסינותו ולקח נשק מאדם שעוכב לחקירה בעת שהתלווה אל פעילים שביקשו לתקוע בשופר בבית הקברות המוסלמי בעיר העתיקה בירושלים בטרם יום הכיפורים.
ח"כ רוטמן אמר כי "מדובר בכותל המזרח של הר הבית והעיר העתיקה - שביל ציבורי שיש לגביו פסיקה בת כמעט חמש שנים שאומרת שמותר לתקוע שם בשופר. המשטרה פעם אחר פעם פועלת בבריונות כלפי אנשים, והגעתי למקום כדי לראות אם באמת מתעוררת מהומה. תקעתי שם בשופר שלוש פעמים ולא קרה כלום.
"עכשיו המשטרה שינתה דיסקט והכניסה אנשים למעצר על זה שהם הלכו איתי. בית המשפט שחרר אותם - והמשטרה עצרה אותם שוב. עכשיו, כאשר יש סיטואציה של מעצר בלתי חוקי מותר להתנגד ואפילו בכוח, על פי פסיקת בית משפט".
3 צפייה בגלריה
ח"כ שמחה רוטמן
ח"כ שמחה רוטמן
ח"כ שמחה רוטמן
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת )
3 צפייה בגלריה
יהודה גליק תוקע בשופר בהר הבית
יהודה גליק תוקע בשופר בהר הבית
יהודה גליק תוקע בשופר בבית הקברות המוסלמי, בחודש שעבר
(צילום: קרן שלום ירושלים)
לפי המשטרה, שלושה פעילים שהיו עם רוטמן וחברת הכנסת מיכל וולדיגר, בהם חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק שכבר הורחק מהאזור כמה פעמים בגין תקיעת שופר, התכוונו להפר החלטה של בית המשפט המחוזי והתעלמו מהוראות ואזהרות השוטרים במקום - ועל כך הוחלט לעכב אותם לחקירה. המשטרה ביקשה מאחד המעוכבים למסור את נשקו, אותו הוא נושא ברישיון, אך הוא סירב. בין הצדדים התפתח ויכוח על העיכוב, כשהפעיל ורוטמן מסרבים לעיכוב שעות לפני יום כיפור ללא חקירה בתור אמצעי ענישה.
רוטמן הדגיש: "אני ראיתי את הסיטואציה מסלימה, כשהם עוצרים בן אדם שחטאו היחיד שהוא נמצא בנוכחותי. ראיתי שהוא אומר להם שהוא לא מבין למה עוצרים אותו ולמה רוצים ממנו את הנשק, אז שאלתי אותו אם הוא מעוניין שאשמור לו על הנשק. אז לקחתי את הנשק והבאתי אותו לתחנת המשטרה - כדי למנוע הסלמה של המצב. אני חושב שזה שימוש לטובה בחסינות".
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
ח"כ רוזין: "רוטמן בחר להפר את החוק ולהכשיל את השוטרים"
(צילום: עמית שאבי)
ח"כ רוטמן ביקר בחריפות את המשטרה, בטענה כי השוטרים פעלו באלימות, "עד כדי כך שיום יומיים לפני התקרית בירושלים שוטר תקף אותי. הגשתי על זה תלונה לקצין הכנסת וקיבלתי ליווי של מאבטח ממשמר הכנסת". רוטמן ציין כי בית המשפט שחרר את בעל הנשק שנעצר. "אמרו שאין חשד סביר, שחררו אותו וחייבו את המשטרה בהוצאות המשפט. המעצר היה בלתי חוקי. המשטרה פשוט חיכתה ועשתה פרובוקציה".
במקביל, חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ) פנתה הבוקר ליועצת המשפטית לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה נגד ח"כ רוטמן. רוזין כתבה בפנייתה: "רוטמן פגע ביודעין בשלטון החוק, תוך שהוא מנצל לרעה את חסינותו ומכשיל את השוטרים שניסו לבצע את עבודתם נאמנה. חמורה ביותר העובדה כי ח"כ רוטמן בחר להפר את החוק, להעסיק ולהכשיל את השוטרים, בזמן שמוטלת עליהם המשימה לשמור על הסדר הציבורי והביטחון בירושלים, ערב יום כיפור בתקופה מתוחה זו".