המשטרה חוקרת את הירי שביצע הבוקר (יום שני) לוחם קרבי בצומת רעננה, שבו נהרג אדם שנחשד בטעות כמחבל. בהודעתה הראשונה מסרה המשטרה כי לאותו אדם "נדרש אבחון מקצועי", ומעשיו הם שעוררו חשד כי מדובר במחבל שניסה לתקוף אזרחים בתחנת האוטובוס.

2 צפייה בגלריה
הזירה ברעננה
הזירה ברעננה
הזירה ברעננה
(צילום: נדב אבס)
2 צפייה בגלריה
תקרית חריגה בצומת רעננה
תקרית חריגה בצומת רעננה
( צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
האדם שנפצע מנתז כתוצאה מירי החייל סיפר למכריו כי המנוח היה חמוש בסכין, וניסה לדקור אותו. "החייל צעק לו 'תוריד את הסכין', הוא לא הוריד אותה - ואז הוא ירה לעברו", אמר למכריו. הוא נמלט ברגע שהחל הירי, ונפגע כאמור מנתז. ככל הידוע, הוא לא נדקר בתקרית.
בשעות אלה החייל נמצא בחקירה, ונבדק אם ביצע נוהל מעצר חשוד לפני הירי, ומדוע בחר לירות צרור. החייל, מצידו, היה בטוח כי מדובר בפיגוע, וכך גם הדיווחים הראשונים שהתפרסמו מזירת הירי. רק בהמשך התברר כי האדם שנורה יהודי, והסיבה לתקיפה לכאורה אינה ידועה.
המשטרה עצמה אישרה כי האזרח - תושב פרדס חנה - היה חמוש בסכין, וכך גם אמרו עדי ראייה לתקרית. לפי דיווחים מהמקום, הוא נחשד כמחבל אחרי שהתקדם בצורה מאיימת לעבר תחנת האוטובוס.
הדיווח על הירי התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון בשעה 07:17. "חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לפצועים טיפול רפואי ופינו אותם לבית החולים עם פציעת ירי בגופם", נמסר. המשטרה הבהירה כחצי שעה לאחר מכן שנשלל חשד שמדובר בפיגוע. בהמשך, כאמור, נקבע מותו של האדם שנחשד כמחבל.
ד''ר אורי יסלוביץ, מנהל שירות טראומה במרכז הרפואי מאיר, סיפר לאולפן ynet כי מצבו של הפצוע מוגדר בינוני ויציב. הוא נפגע בגפה התחתונה, והוכנס לניתוח בבית החולים.