1 צפייה בגלריה
בית חולים אסותא ראשון לציון
בית חולים אסותא ראשון לציון
בית החולים אסותא בראשון לציון
(צילום: קובי קואנקס)
מחדל ההפריה בבית החולים אסותא בראשון לציון, שבמסגרת בירור פרטיו התגלה כי אישה בת 40 שנמצאת בשבוע ה-30 להריונה נושאת עובר שלא תואם גנטית לה ולבן זוגה, ממשיך להסתעף. האישה ההרה שלחה אתמול (שני) מכתב להורים הביולוגיים שבו ביקשה מהם להניח לה, אחרי שהצהירו בתקשורת כי הם לא מתכוונים לוותר על התינוקת אף שטרם הושג אישור סופי שאכן מדובר בעובר שלהם.
תחת הכותרת "מאמא לאמא", כתבה האישה ההרה לאם הביולוגית: "שנים של ייסורים עברו עליי עד שנקלטתי להיריון. מאז ששמעתי אותך מדברת ביום שישי איני יודעת את נפשי. אפילו שאני מאמינה ובטוחה שעם כל הבלגן במעבדה, לא אתם בעלי המטען הגנטי של העוברית שלי - תני לי שקט".
האישה ההרה חשפה במכתב כי העובר שאותו היא נושאת סובל ממום לבבי נדיר. "עשיתי צנתור ברחם בהרדמה מלאה תוך סיכון חיי ורק בדרך נס ובעזרת תושייתם של הרופאים משיבא ומהעולם שבחרתי להביא - הלב של התינוקת שלי ניצל וגם הלב שלי.
"אני מתחננת, הניחי לי ללדת בשקט את פרי בטני. הבנתי שיש לך עוד עוברים, אני מתחננת - תיכנסי להיריון מהם. תעשי זאת וכל אחת תלך לדרכה בשקט עם האמת שלה, האהבה שלה לילדיה והאלוהים שישמור על כולנו. באהבה אמא. המציל נפש אחת, מציל עולם מלא".
עו"ד אסף שרעףעו"ד אסף שרעף
עו"ד גלית קרנרעו"ד גלית קרנרצילום: אילן ספירא
עו"ד אסף שרעף ועו"ד גלית קרנר, פרקליטיהם של בני הזוג שעברו את ההפריה, מסרו בתגובה: "אנו מזועזעים מהדרישה הלא-לגיטימית בשום היבט, לא מוסרי ולא הלכתי, לדרוש את פרי בטנה של מרשתנו, ילדה שלא רק נובטת בגופה אלא שאולי הצילה בעוברה ניתוח מסכן חיים בעודה בבטן. נפעל בכל האמצעים על מנת שהצדק יעשה ומרשינו יילדו ויגדלו את בתם".
לאחר חשיפת הפרשה החליט משרד הבריאות להקים מיידית ועדת בדיקה עם אנשי המקצוע הרלוונטיים, ובהם מומחים בתחום הפריון והלידה. במקביל, משרד הבריאות הורה לבית החולים אסותא שלא לקבל מטופלות חדשות למחלקת ה-IVF (הפריה חוץ-גופית).
פורסם לראשונה: 22:54, 03.10.22