זוג ישראלים בני 27 ו-24, שישב במסעדת מזון מהיר באזור הרמנפלאץ בברלין בירת גרמניה, הותקף היום (שבת) על-ידי גבר דובר ערבית. המשטרה המקומית פתחה בחקירה, המקרה דווח לשגרירות ישראל בגרמניה.
1 צפייה בגלריה
פשיטה בברלין על דירה של חשודים בתמיכה בחמאס
פשיטה בברלין על דירה של חשודים בתמיכה בחמאס
ארכיון
(צילום: REUTERS/Fabrizio Bensch)
התוקף שזיהה כי מדובר בישראלים שמדברים ביניהם עברית, החל להפנות לעברם עלבונות. הם ביקשו ממנו להפסיק, ובשלב זה השליך התוקף בקבוק בירה לעברה של הצעירה הישראלית ולאחר מכן תקף אותה בכיסא. היא הצליחה להדוף את הבקבוק בידיה.
בן הזוג קם כדי להגן עליה, אך אז ספג אגרוף מהתוקף שנמלט מהזירה יחד עם אדם אחר שגם הוא דיבר ערבית. האישה התלוננה על כאבים בזרועותיה והגבר התלונן על כאבים בפניו. עם זאת, השניים לא רצו לפנות לקבלת טיפול רפואי. הם הגישו תלונה במשטרת ברלין, שפתחה בחקירה בגין חבלה גופנית מסוכנת.

סולידריות עם ישראל

נשיא גרמניה פרנק-ואלטר שטיינמאייר, שהביע מיד עם תחילת המלחמה סולידריות עם ישראל, ביקר בנובמבר בקיבוץ בארי. "אנחנו מתרגשים להיות כאן בבארי", אמר אז הנשיא הגרמני. "היה קל לדמיין מה קרה כאן - אבל להיות פה, במקום הזה, זה שונה. ההריסות שמאחורינו הן העדות האילמת למה שהתרחש כאן".
הוא אמר אז עוד: "לא קל למצוא את המילים לתאר את מה ששמענו מאלו שיודעים ומאלה שהיו עדים למעשים, לרציחות, להרג ולאונס של חמאס כאן ב-7 באוקטובר. הקיבוץ הזה נוסד על ידי יהודים מגרמניה, מהונגריה ומצ'כוסלובקיה - ולכן הקיבוצים הם חלק מההיסטוריה והם מייצגים את נשמתה של ישראל. עצם העובדה שאנחנו כאן פירושה שאנו יכולים לראות עד כמה הנשמה הזו של ישראל נחרבה מההתקפה של חמאס על העם הישראלי, על קיבוץ בארי והקיבוצים הסמוכים".