4 צפייה בגלריה
מאירה ואיתמר טל
מאירה ואיתמר טל
ביחד מגיל 18. מאירה ואיתמר טל
(באדיבות המשפחה)
מאירה טל (80) מקריית טבעון היא האישה שנספתה אמש בשריפה שפרצה בביתה. בעלה, איתמר, נפגע באורח בינוני משאיפת עשן בזמן שניסה לחלץ אותה ללא הצלחה. בשירותי הכבאות ובמשטרה ממשיכים לחקור את נסיבות הדליקה, כשהחשד המסתמן הוא כשל באחד ממכשירי החשמל בסלון.
השריפה פרצה סמוך לשעה 19:00, בעת שבני הזוג טל, הורים לשלושה וסבים לשישה נכדים, שהו בבית. בשלב מסוים האש פרצה בסלון והתפשטה לעבר שאר חלקי הבית, שהתמלאו גם בעשן סמיך ושחור.
4 צפייה בגלריה
זירת האירוע בקריית טבעון
זירת האירוע בקריית טבעון
הכניסה לבית אחרי השריפה
(צילום: כבאות והצלה חוף)
4 צפייה בגלריה
זירת האירוע בקריית טבעון
זירת האירוע בקריית טבעון
זירת האירוע בקריית טבעון
(צילום: כבאות והצלה חוף)
אלון גלעדי, שבדיוק ביקר את דודתו המתגוררת בשכנות, הבחין בשריפה כשהגיע לביתה. "יצאנו מהמכונית והרחנו משהו שרוף, זה הרגיש כמו פלסטיק או משהו כזה לא שגרתי", שחזר בשיחה עם ynet. "מיהרנו לדודה שלי ושאלנו אם קרה משהו, אבל הם היו במטבח ולא הריחו. כשעלינו למעלה ראינו את העשן מבית השכנים - עוד לא הייתה אש".
גלעדי התקרב אל ביתם של משפחת טל והבחין בבעל איתמר יוצא מהבית. "הוא פתח את הדלת ורץ אלינו מעורפל חושים, הרחקנו אותו מהמקום ותוך כדי הוא אמר לנו שמאירה בסלון וביקש שנעזור לה לצאת", אמר. "איך שהוא פתח את הדלת היה 'אור' של אש. אש מטורפת. ניסינו להתקרב אבל זה היה בלתי-אפשרי. חייגתי למכבי האש שהגיעו מהר מאוד, תוך דקות ספורות, אבל היה ברור שהמצב מאוד קשה".
בשירות הכיבוי תיארו את השריפה כ"מורכבת מאוד", ואמרו כי הכבאים חיפשו אחר לכודים במקביל למאמצי הכיבוי. הפרמדיקים והחובשים של מד"א שנכנסו לבית המשפחה לאחר כיבוי השריפה נאלצו לקבוע את מותה של מאירה.

"העוגן של המשפחה, מלאך בהתגלמותו"

בנה של מאירה, ליאור, סיפר כי עבדה לאורך חייה כמורה לחינוך מיוחד, ואביו ניהל בעבר את מחלקת הילדים בבית החולים העמק בעפולה. "הם מכירים 62 שנה. הכירו בצבא, בגיל 18, ומאז לא נפרדו", אמר.
לפני חודש חגגו בני המשפחה את יום הולדתה ה-80 של מאירה, במפגש נרחב ראשון מאז הקורונה. "הצלחנו לחגוג איתה כולם ביחד, והיא הייתה מאושרת עם הילדים, הנכדים ואבא. זה היה מפגש גדול,הם יצאו בפעם הראשונה החוצה מאז המגפה".
4 צפייה בגלריה
זירת האירוע בקריית טבעון
זירת האירוע בקריית טבעון
(צילום: כבאות והצלה חוף)
ליאור הוסיף כי גלעדי סיפר לו שניסה להציל את אמו ללא הצלחה. "הייתי בטירוף כשהגעתי לבית שלהם. הדבר הזה לא נתפס. אבא סיפר שניסה לעזור לאמא, ואמר לנו שניסה לגרור אותה החוצה. היא הייתה על הרצפה ולא הצליחה לשתף איתו פעולה, והוא הרגיש שהוא נחנק". אב המשפחה טופל במהלך הלילה במחלקה לטיפול נמרץ נשימתי ברמב"ם ויצא מכלל סכנה.
"אמא הייתה אישה שכולה לב ונתינה", הוסיף ליאור. "היא חיה בשביל לתת לאחרים, וגם המקצוע שבחרה בחייה היה כזה. תמיד למדנו ממנה מה זאת נתינה אמיתית", הוסיף. "אמא הייתה מלאך בהתגלמותו, הלב והעוגן של הבית ושל אבא".ח״כ שרון רופא אופיר (ישראל ביתנו) המתגוררת בטבעון אמרה בתגובה לארוע*
חברת הכנסת שרון רופא-אופיר, שמתגוררת ביישוב, אמרה כי "טבעון הוא יישוב קהילתי שתושביו יודעים להתאחד ולתת כתף ברגעי כאב כמו גם ברגעי שמחה. אני מבקשת להשתתף בצער המשפחה ולציין לטובה את השכנים של בני הזוג שישבו לארוחת שישי הבחינו במתרחש, ופעלו בקור רוח כמו גם התגובה המהירה של כוחות הכיבוי. ייתכן שאילולא העירנות שלהם הארוע הטרגי היה מסתיים במחיר כבד אף יותר. יהי זכרה ברוך".