1 צפייה בגלריה
מסיכה וכפפות שנמצאו אצל הילדים
מסיכה וכפפות שנמצאו אצל הילדים
מסכה וכפפות שנמצאו אצל הילדים
(צילום: דוברות המשטרה)
ארבעה ילדים בני 12-7 נתפסו אמש (יום רביעי) על-ידי המשטרה בחשד שביצעו שורת מעשים פליליים בלוד. המשטרה הגדירה אותם "כנופיה אלימה וחריגה השודדת ילדים וקשישים", והוסיפה כי מכיוון שהילדים מתחת לגיל האחריות הפלילית - היא העבירה דיווח לגורמי רווחה והוריהם זומנו.
לפי המשטרה, "שוטרי תחנת לוד קיבלו בימים האחרונים מספר דיווחים מאזרחים בעיר בדבר חבורת ילדים קטינים בגילאי 7 עד 12 אשר לפי החשד מבצעים עבירות רכוש ושוד בעיר. ראשיתה של הפרשה, עם קבלת תלונה ראשונה בתחנת לוד בדבר קטין בן 12 שהותקף על-ידי ארבעה ילדים שניסו לשדוד ממנו את הקורקינט. יום לאחר מכן, התקבל דיווח מאישה בשנות השישים לחייה אודות חבורת ילדים שזרקו עליה אבנים וניסו לשדוד את תיקה האישי, ומשלא צלחו נמלטו מהמקום".
לפי המשטרה, אמש התקבל דיווח במוקד 100 על ארבעה ילדים שמשתוללים ומסיחים דעתם של אזרחים ליד כספומט בעיר. אישה דיווחה שהילדים אף ניסו לחטוף את תיקה, שבו היה כסף שהוציאה קודם לכן מהכספומט. "שוטרי תחנת לוד הגיעו במיידית למקום איתרו חבורת ילדים בני 7 עד 12, שלושה בנים ובת, החשודים במעשים, כאשר אחד מהם רעול פנים במסכת סקי שחורה".
הילדים, אגב, נתפסו עם חולצת בית ספר עליהם - ואצל אחד מהם נתפסה מסכת הגרב שחבש וכפפה. השוטרים החליטו שלא לקחת אותם בניידת לתחנת המשטרה, והוריהם הוזעקו למקום. ההורים אמרו לשוטרים שהיו בטוחים שהילדים משחקים בחוץ, ופנייה הועברה כאמור גם למחלקת הרווחה בלוד.
רס"מ יוגב מחבוש, שוטר במשטרת לוד שהוזעק לזירת האירוע, אמר: "אני אבא לילדים בגילאים האלה, לא האמנתי שיום אחד כשוטר אגיע לזירת פשע ואתקל בדבר כזה. הם היו מבוהלים, לא חשבו ששוטר יגיע ויתפוס אותם. ברגע שהבנתי את גילם, התחלתי לשוחח ולהרגיע אותם, משום שאינם ברי עונשין. הרגעתי אותם, הסברתי להם שלא צריך לחשוש, והם נרגעו".
"הטיפול בילדים שמבצעים מעשים פליליים הוא שונה - לא העליתי אותם לניידת ולקחתי אותם לתחנת המשטרה, כדי שלא יעברו טראומה ממפגש כזה", הסביר מחבוש. "חייגתי להורים שלהם שהגיעו תוך רבע שעה. אחד מההורים הודה לנו על הפגנת הרגישות. הוא הבטיח לטפל בעניין והסביר לבן על חומרת מעשיו. חזרתי הביתה עצוב אחרי האירוע, שבמדינה שלנו ילדים בגיל כזה עושים מעשים פליליים".