המשטרה הודיעה הבוקר (יום שלישי) כי סיימה את חקירתה בפרשת הסרטון המיני וחשד לסחיטתו של איש העסקים עמוס לוזון, והעבירה את ממצאיה לעיון ולהחלטת הפרקליטות. חוקרי ימ"ר מרכז ביססו ראיות להגשת כתב אישום נגד המעורבים העיקריים בפרשה, בהם נער שהוא גם בנו של שופט מחוזי, בעבירות של סחיטה באיומים, חדירה לפרטיות, הטרדה מינית ועבירות נוספות.
במסגרת החקירה כאמור נעצרו שלושה חשודים, שני צעירים (19, ו-28) מכפר שמריהו ונער בן 17. החשד הוא כי אחד מהחשודים צילם את הסרטון המיני, השני הפיץ אותו, בעוד שהנער הוא זה שניסה לסחוט מלוזון 13 אלף שקלים. בחקירה לא נמצא קשר בין תיק הסחיטה לבין הירי לעבר ביתה של גרושתו של לוזון בפתח תקווה, שבוצע לפני כשבועיים.
2 צפייה בגלריה
הסרטון הופץ לאחר שסירב לשלם במסגרת ניסיון הסחיטה. עמוס לוזון
הסרטון הופץ לאחר שסירב לשלם במסגרת ניסיון הסחיטה. עמוס לוזון
הסרטון הופץ לאחר שסירב לשלם במסגרת ניסיון הסחיטה. עמוס לוזון
(צילום: מוטי קמחי)
מחקירת הפרשה עלה כי לאחר שהסרטון צולם הוא נשלח לקבוצת וואטסאפ שבה היו חברים כמה מהחשודים. אחד מחברי הקבוצה, בנו של השופט, פנה ללוזון ולבן משפחה נוסף שלו ודרש כאמור סכום של 13 אלף שקלים כדי לא להפיץ את הסרטון. לוזון סירב לשתף פעולה עם הסוחט, וככל הנראה לא האמין כי אכן קיים סרטון כזה. לאחר שסירב להעביר את הכסף, הסרטון אכן הופץ.
לאחר הפצת הסרטון לוזון הגיש תלונה במשטרה, וחוקרי המשטרה הצליחו להגיע אל החשודים ונחשפו גם לאותה קבוצת וואטסאפ שבה הסרטון הופץ לראשונה. "גילינו מי צילם, מי העביר את הסרטון לקבוצה, ומי סחט", אמר גורם במשטרה. "ראינו בקבוצת הוואטסאפ איך סיפור הסחיטה התקיים".
2 צפייה בגלריה
אחד החשודים בהפצת הסרטון המיני של עמוס לוזון
אחד החשודים בהפצת הסרטון המיני של עמוס לוזון
אחד החשודים בהפצת הסרטון המיני של לוזון
(צילום: יריב כץ)
בהתאם לצורכי החקירה מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת על ידי בית המשפט. בתום החקירה הצליחה ימ"ר מרכז לאסוף ראיות הקושרות לפי החשד את חלק מהחשודים לעבירות התיעוד תוך פגיעה בפרטיות, סחיטה באיומים והפצת סרטון בעל תוכן מיני בניגוד לחוק, וכלל חומרי החקירה הועברו לעיון והחלטת פרקליטות מחוז מרכז.
במקביל, יריות נורו לעבר ביתה של גרושתו של לוזון על ידי שני אלמונים שהגיעו למקום על אופנוע בשעת לילה. המשטרה חקרה את שני המקרים יחד, אך בחקירה לא עלה קשר ביניהם. מהמשטרה נמסר כי חקירת מקרה הירי נמשכת.