4 צפייה בגלריה
ד"ר איל חולתא
ד"ר איל חולתא
ד"ר איל חולתא
ראש הממשלה נפתלי בנט מינה היום (א') את ד"ר איל חולתא (45) לתפקיד היועץ לביטחון לאומי וראש המטה לביטחון לאומי. בלשכתו של בנט ציינו כי חולתא כיהן במשך 23 שנים בשורה של תפקידים ניהוליים בכירים במוסד, בהם ראש האגף לתכנון אסטרטגי ומדיניות וראש אגף הטכנולוגיה, וזכה בפרס ביטחון ישראל.
במסגרת תפקידיו הוא היה אמון בין היתר על קידום קשרים מדיניים אסטרטגיים אשר חיוניים למדינת ישראל וביטחונה, וכן על פיתוח מענים טכנולוגיים לצרכי הארגון, בחזית רחבה של תחומים.
4 צפייה בגלריה
מאיר בן שבת
מאיר בן שבת
ראש המל"ל היוצא בן שבת לפני הטיסה לבחריין
(צילום: מארק ישראל סלם)
"לאור ניסיונו ארוך השנים, ביצועיו והבנתו את האתגרים האסטרטגיים של מדינת ישראל במישור הביטחוני והמדיני, בחר רה"מ בנט למנותו לתפקיד היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל", ציינו בלשכה. עם אישור הממשלה את המינוי, ייכנס ד"ר חולתא לתפקידו ויקיים חפיפה סדורה עם ראש המל"ל היוצא, מאיר בן שבת.
חולתא, נשוי ואב לשלושה שמתגורר בכפר סבא, בעל דוקטורט בפיזיקה מאוניברסיטת ת"א ותואר שני במנהל ציבורי מאוניברסיטת הרווארד, בוגר תוכנית 'תלפיות' של צה"ל להכשרת מנהיגות טכנולוגית באוניברסיטה העברית.

4 צפייה בגלריה
ראש המל"ל וארדן בפגישה עם ג'ייק סאליבן בוושינגטון
ראש המל"ל וארדן בפגישה עם ג'ייק סאליבן בוושינגטון
בן שבת וארדן בפגישה עם ג'ייק סאליבן בוושינגטון
(צילום: שגרירות ישראל בוושינגטון)
לפני עשרה ימים הודיע מאיר בן שבת לבנט על רצונו לסיים את התפקיד אחרי ארבע שנות כהונה. גם עם כניסתו של בנט לתפקיד המשיך בן שבת לכהן, כאשר לפי הודעת לשכת ראש הממשלה הוא עשה זאת במטרה לאפשר שמירה על היציבות והרציפות התפקודית.
לאחר הודעתו של בן שבת, בנט ביקש להודות לו ומסר: "ברצוני לשבח את מאיר בן שבת על שנים ארוכות של תרומה לביטחון ישראל בצורה מקצועית ומוצלחת. מאיר כיהן בשורה של תפקידים ובכולם הפגין ביצועים מרשימים, תוך הבנה מעמיקה של האתגרים המדיניים והביטחוניים מולם ניצבת מדינת ישראל. גם במשבר הקורונה, עבד מאיר ימים כלילות למען בריאותם של אזרחי ישראל, ותפקד בצורה ראויה להערכה. אני סמוך ובטוח כי נכונה לו עוד תרומה רבה למדינת ישראל גם בעתיד".
4 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש השכ"כ נדב ארגמן וראש המל"ל מאיר בן שבת בקריה בתל אביב
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש השכ"כ נדב ארגמן וראש המל"ל מאיר בן שבת בקריה בתל אביב
עם נתניהו וראש השכ"כ ארגמן בקריה בתל אביב
(צילום:קובי גדעון, לע"מ)
בן שבת נכנס לתפקיד אחרי ששימש ראש מרחב דרום בשב"כ. בשנה האחרונה עלתה אפשרות שימונה לראש השב"כ אחרי נדב ארגמן. במערכת הפוליטית האשימו בשנים האחרונות את בן שבת בכך ששירת את צרכיו האישיים של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, אחרי שנשלח אל קרוב משפחתו הרב חיים דרוקמן, מראשי הציונות הדתית, כדי לשכנע את בנט ושקד להישאר בממשלת נתניהו בשנת 2017.
על בן שבת נמתחה ביקורת נוספת, על כך שפנה "מעל ראשיהם" של שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי למפקד חיל האוויר עמיקם נורקין בנושא מכירת מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות, עסקה שנחשפה לראשונה ב"ידיעות אחרונות". לפני כחצי שנה בכירים בשב"כ איימו כי יתפטרו מתפקידם אם בן שבת ימונה לראש השב"כ במקומו של ארגמן.
עם זאת, ראש המל"ל היוצא היה אחראי לכמה הישגים ישראליים. בין היתר הוא ניהל מצד המטה את תכלול משבר הקורונה, ולפי גורם מדיני - הוא היה אחראי להסכם שאפשר את טיסתה הישירה של "אייר אינדיה" לישראל וממנה מעל שמי סעודיה, לפריצת הדרך ביחסים עם צ'אד ולהסכם עם רוסיה שאפשר את החזרתה הביתה של נעמה יששכר. בן שבת היה אחראי גם למאמצי ההסדרה מול חמאס, וביקר בקהיר כמה פעמים תוך שהוא שותף מרכזי בשיחות.