מתפללים יהודים טענו הערב (יום שבת) כי סטודנטים ערבים השליכו ביצים לעבר בית כנסת שנמצא מול מכללת נתניה - ובמוצאי השבת פרצה מהומה במקום.

מדובר בבית כנסת של חב"ד שצמוד למעונות של מכללת נתניה, ולטענת המתפללים זורקי הביצים הם מספר סטודנטים שמתגוררים במקום. לדבריהם, הסטודנטים הערבים "הפעילו מוזיקה בערבית, למרות שמדובר בשכונה דתית".
בעקבות הטענה על זריקת הביצים הגיעו למקום מאות מתושבי השכונה שניסו להתעמת עם הסטודנטים הערבים, ואף לפרוץ למעונות. כוחות משטרה הגיעו למקום כדי לחצוץ בין הצדדים. המשטרה מסרה כי "שוטרי מחוז מרכז פיזרו את ההפגנה סמוך למכללה בנתניה, וכלל הסטודנטים ששהו במכללה יצאו לביתם. בתום הפעילות הסדר הושב על כנו וכלל הסטודנטים ששהו במעונות המכללה יצאו לביתם ללא פגע".
בהמשך לכך, ראש העיר נתניה מרים פיירברג אמרה כי בעקבות פנייתה המכללה הודיעה שהמעונות יפונו מחר בצעד מניעתי. ההורים של בית הספר מורשת זבולון שנמצא ממול אף מתכננים להשבית אותו מחר.
בהמשך גם השר עמיחי שיקלי צייץ מסר שמבקש להרגיע את השטח: "שמעתי את הקריאות הערב בנתניה כנגד ערבים, אלה אמירות חמורות מאוד שמשרתות את אויבינו בעת המתוחה בה אנו נמצאים. אני קורא לכל אזרחי ישראל גם בשעה הקשה הזו שלא לפנות למחוזות הקנאות והגזענות".
שיקלי הוסיף: "למעלה מעשרים אזרחים ערבים נרצחו במלחמה ושבעה מהם חטופים, יש יוזמות רבות של עשייה משותפת - ממבצעי תרומות דם בשפרעם למרכזי סיוע ואירוח ברהט ובמצפה רמון. באותה נשימה המשטרה מגלה בימים אלה אפס סבלנות לגילויי תמיכה בטרור. זו שעה לגלות בה אחריות, חיים ומוות ביד הלשון. ביחד ננצח".
מהמכללה האקדמית נתניה נמסר בתגובה: "הובא לידיעתנו כי הבוקר נזרקו 2 ביצים לעבר מתפללים שיצאו מבית הכנסת הסמוך למעונות הסטודנטים המנוהלים על ידי חברת איסתא. המשטרה הוזעקה מיד למקום וטיפלה במצב. בשעות הערב הופצו ברשתות החברתיות קריאות מתסיסות לקיום הפגנה כנגד הסטודנטים אשר מתגוררים במעונות בטענה שהם תלו דגלי פלסטין, התגרו והשמיעו מוזיקה חזקה - מידע אשר נבדק על ידי המשטרה ונשלל".
המשטרה הוסיפה כי "אנו מצויים בעיצומם של ימים קשים ומורכבים ומבקשים להבהיר כי סטודנט שיתבטא בדרך שיש בה תמיכה מפורשת או משתמעת בטרור או באויבי ישראל או הקוראת, במפורש או במשתמע, לאלימות או לשנאה כנגד תושבים חפים מפשע – יושעה לאלתר מן הלימודים עד לבירור משמעתי".

רולא דאוד, מנהלת תנועת "עומדים ביחד", טענה כי "בחסות המלחמה יוצאים פעילי ימין לבצע לינץ' בסטודנטים ערבים. בזמן משבר מהחמורים במדינה, מנצלים את הוואקום הקיצוניים שבקיצוניים בשביל להבעיר את השטח ולפגוע באזרחים בגיבוי המשטרה והעירייה. ראש הממשלה שמדבר על אחדות, חייב לגנות את האלימות ולדאוג להרגעת השטח, אחרת דם נוסף יהיה על ידיו".
תושבי שכונת קריית השרון בנתניה מסרו בתגובה: "הניסיון להציג אותנו כ-'קהל קיצוני', נועד כדי להסית את הדיון מהבעיה האמיתית הקיימת. במשך למעלה משנה התלוננו בפני כל גורם אפשרי שהסטודנטים במכללה מציקים ומקניטים ילדים קטנים הלומדים בביה"ס 'מורשת זבולון' הסמוך. החשש הוא אמיתי לאור ניסיון העבר ואירועי הביטחון היום. הסטודנטים הערבים שלומדים במכללה מפרים שוב ושוב את אמון תושבי השכונה ובשבת זו הגדילו וזרקו ביצים על מתפללים. זו אמנם הייתה 'רק ביצה' אבל אין לנו כוונה לחכות 'שהם יחצו את הגדר'".
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - שלחו לנו במייל האדום