אורי שחורי, בן 71 מכרמיאל, נעצר לאחר שתועד מאיים באמצעות סכין גדולה מסוג מצ'טה במהלך נסיעה על משפחה מירכא. בית משפט השלום בעכו האריך את מעצרו עד יום חמישי, ומחר בבוקר (שלישי) צפויה הסנגוריה הציבורית לערער על ההחלטה. בני המשפחה שהותקפו תיעדו כאמור את המקרה, שאירע בכביש 85 באזור צורית שבגליל.
החשוד התעמת עימם, חסם את דרכם ואז יצא מהרכב ואיים על נהג הרכב במצ'טה. לדבריו, מדובר ב"מסור גינה" שהיה ברכבו. הוא טוען כי חשד שמדובר בניסיון פיגוע - ולכן ניסה לתקוף את הנהג. ניסיון התקיפה התרחש אתמול בשעות אחר הצהריים, אז התפתח ויכוח על הכביש בין החשוד, מתנדב במשטרה לשעבר, לבין המתלונן שנסע ברכב עם אשתו ובנו הקטן שנראה מבוהל מהסיטואציה.
1 צפייה בגלריה
תיעוד: נהג חמוש במצ'טה תוקף משפחה  עם ילדים בכביש 85
תיעוד: נהג חמוש במצ'טה תוקף משפחה  עם ילדים בכביש 85
הנהג החשוד אוחז במצ'טה
בשלב מסוים חסם החשוד את רכבו של הקורבן, והתקרב לרכב כשבידו המצ'טה. בתיעוד הוא אף נראה מנסה להכניס את הסכין לרכב, ובהמשך הוא מכה ברכב באמצעותה, מתרחק וחוזר, ומקלל בחריפות. הבוקר ביקשה המשטרה מבית המשפט השלום בעכו להאריך את מעצרו של שחורי. הוא חשוד בחבלה חמורה, חבלה במזיד לרכב, החזקת סכין שלא כדין ואיומים.
לפני תחילת הדיון מסר החשוד את גרסתו: "מישהו השתולל על הכביש בצורה מטורפת. חשבתי באמת שזה פיגוע, מישהו שרוצה לעשות משהו. הוא נסע במסלול השמאלי, ואני אחריו, בבת אחריו הוא נותן ברקס, נמנעתי מהתנגשות כי שמרתי מרחק. הוא המשיך לנסוע ואני אחריו והוא שוב נותן ברקס. לא היה לי לאן לברוח ימינה".
השופט קבע כי מהחשוד נשקפת סכנה חמורה, ורק במזל האירוע לא הסתיים בצורה חמורה יותר, "ואף קטלנית". הוא ציין כי החשוד התקרב מרחק נגיעה מהיושבים ברכב, כשהוא אוחז בחרב. סנגורו של החשוד, עו"ד סלאח עבאס, אמר כי מדובר במסור גינה שהיה ברכב משום שבאותו יום עבד החשוד בגינה עם בנו.
עו"ד עבאס מייצג את החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית: "מדובר באדם מבוגר, ללא עבר פלילי שהתנדב במשטרת ישראל במשך שנים רבות. לטענתו, הוא חש מאוים מהנהיגה הפרועה של המתלונן והרגיש בסכנת חיים. לא הייתה לו כל כוונה לפגוע במשפחה, וכאשר הבחין שברכב יש משפחה עזב את המקום".