עלאא אלדין אבו תאיה בן ה-26 מנצרת, דרס קבוצת אנשים בעיר ופצע באורח קשה אדם שעמד לתומו על המדרכה - והכל משום שהעירו לו על סגנון הנהיגה שלו. לאחר הפגיעה אבו תאיה נמלט ממקום התאונה, תוך כדי הפקרת הפצוע, וכל זאת כשהוא בפסילת רישיון ונוהג בגילופין. כך עולה מכתב האישום החמור שהוגש נגד אבו תאיה על ידי פרקליטות מחוז הצפון לבית המשפט המחוזי בנצרת.
אבו תאיה נאשם בחבלות בכוונה מחמירה, איומים, הפקרה אחרי פגיעה, נהיגה בזמן פסילה ונהיגת רכב תחת השפעת משקאות משכרים. קצין אח"מ במשטרת נצרת, רפ"ק רותם דאי, תיאר כי "ב-5 באוגוסט התקבל דיווח במשטרת נצרת על תאונת פגע וברח עם פצוע קשה ליד בריכת חרבג'י בעיר. למקום יצאו שוטרי סיור שהגיעו והתחילו לאסוף רואיות ועדויות מהנוכחים בשטח. פצוע אחד פונה בינתיים לבית החולים האנגלי בנצרת, ומתיאור רכב המרצדס שקיבלנו, הבלשים איתרו את הרכב לא רחוק מהזירה וארבו בסמיכות לו. אחרי כשעה הגיע הנהג עם המפתחות בכיס ונעצר במקום".
3 צפייה בגלריה
תיעוד:  נוהג שיכור, בפסילה  ופוגע בקבוצת אנשים בנצרת
תיעוד:  נוהג שיכור, בפסילה  ופוגע בקבוצת אנשים בנצרת
תיעוד רגעי הדריסה
3 צפייה בגלריה
תיעוד:  נוהג שיכור, בפסילה  ופוגע בקבוצת אנשים בנצרת
תיעוד:  נוהג שיכור, בפסילה  ופוגע בקבוצת אנשים בנצרת
האנשים במקום מנסים לעצור את רכבו של אבו תאיה אחרי הדריסה
בבדיקת אלכוהול שנערכה לאבו תאיה במהלך חקירתו נקבע שהוא נהג בגילופין, ובמקביל התברר שהוא נהג בפסילה. "הצלחנו לשים את ידנו על מצלמות שתיעדו את כל הדריסה וההפקרה. מהחקירה התברר שהנאשם הגיע עם רכב מרצדס מפואר לאזור האירוע והתחיל לעשות סיבובים, 'חראקות' ונסיעות מהירות. אנשים שיצאו מחדר הכושר הסמוך סימנו לו להאט את הנסיעה ולנהוג באיפוק, אבל הוא לא אהב את ההערות, עצר לידם, יצא מהרכב והתחיל בקטטה. במהלך הקטטה הוא חזר לרכב ופתח בנסיעה מהירה לכיוון המדרכה במטרה לפגוע באנשים שהעירו לו, ואז פגע באדם אחד, אמר רפ"ק דאי.
לאחר הדריסה, בתיעוד מהאירוע נראים אנשים במקום מזנקים על רכבו של אבו תאיה ונתלים עליו, עד שניער אותם ממנו בנסיעה מהירה. בכתב האישום תואר כי "הנאשם התעמת עם האיש שהעיר לו, ובשלב זה הגיע הקורבן, ששימש כמאבטח בקאנטרי הסמוך, וכשהבחין בנאשם ובאזרח מתקוטטים ניגש להפריד ביניהם. הוא ביקש מהנאשם לעלות לרכבו, וכאשר הוא עשה כן הוא איים על הקורבן ועל האזרח שהעיר לו באומרו להם: 'תחכו 5 דקות, אתה והעורך דין ואני אראה לכם".
3 צפייה בגלריה
תיעוד:  נוהג שיכור, בפסילה  ופוגע בקבוצת אנשים בנצרת
תיעוד:  נוהג שיכור, בפסילה  ופוגע בקבוצת אנשים בנצרת
אבו תאיה נמלט לאחר הדריסה
עוד תואר כי "כתוצאה מהפגיעה הועף המתלונן אל מכסה המנוע של הרכב, התגלגל עליו ונחבט אל הרצפה כאשר הרכב נעצר, או אז נסע הנאשם אחורנית, ולמרות שהוא והנוסע ליד הבחינו כ פגעו באדם, ברחו מהמקום, וזאת מבלי לעמוד על תוצאות הפציעה עד תומן, מבלי לעזור לפצוע ומבלי להזעיק עזרה, והכל למרות שידע כי המתלונן נפגע".
רפ"ק רותם דאי קצין אגף החקירות והמודיעין של תחנת נצרתרפ"ק רותם דאי
רפ"ק דאי סיכם: "בנס רק אדם אחר נפגע. מדובר בנהיגה מסוכנת מאוד, שעלולה הייתה להסתיים במותם של כמה חפים מפשע, והכל רק משום שהעירו לנהג בריון ושיכור לנהוג בזהירות. הוא טוען שמדובר באקט של הגנה עצמית כי הוא הותקף קודם לכן. הפרקליטות הגישה נגדו כתב אישום חמור ובקשה למעצר עד לתום ההליכים, ובמקביל נבקש לחלט את רכבו".
עו"ד מארון אבו נאסרעו"ד מארון אבו נסארצילום: שרון צור
עו"ד מארון אבו נסאר, שמייצג את אבו תאיה, מסר בתגובה: "הארוע התחיל כקטטה. מרשי הותקף בידי המון רב שניסה לפגוע בו, הוא ניסה להימלט מהמקום ופגע ללא כוונה באזרח. הוא בן למשפחה נורמטיבית וטובה, זרקו עליו חפצים והוא ניסה להציל את חייו ולברוח מהמקום".