דובר צה"ל התיר לפרסם אחר הצהריים (יום ראשון) את שמו של רס"ל (במיל') מיכאל גל (29) מירושלים, לוחם בפלוגה המסייעת של גדוד 450 מחטיבת ביסלמ"ח (828), שנפל בקרב בדרום רצועת עזה. רס"ל גל היה אמור להשתחרר מהמילואים מחר, יחד עם פלוגתו. הלווייתו תיערך בשעה 18:00 בבית העלמין הצבאי הר הרצל.
3 צפייה בגלריה
רס"ל מיכאל גל ז"ל
רס"ל מיכאל גל ז"ל
רס"ל מיכאל גל ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
דוד, אביו של מיכאל, ניהל בעבר את הגימנסיה העברית בירושלים. בעבר סיפר בריאיון ל-mynet ירושלים כיצד הפך למנהל בית הספר היוקרתי, בצל ילדות קשה בבית יתומים, ללא אימא. אימו של הלוחם, שרה, התנדבה בשבוע האחרון להכין אוכל לחיילים. אוהדי הפועל ירושלים, שאותה מיכאל אהד, ספדו: "אח שלנו, חבר שלנו ליציע נפל בעת מילוי תפקידו בעזה. מיכאל גל, לנצח נזכור ונאהב. טוב ליבך, חיוך ענק ולב זהב. אדום לנצח. אם אחד מאיתנו הולך מעמנו, משהו מת בנו״.
חברו, יוסי לוי, פרסם תמונה עם מפקד הפלוגה של גל, וכתב: "הגדוד האהוב עלי, גדוד 450 בביסל״ח, בו שירתי עד כה בחאן יונס, איבד הבוקר לוחם מילואים יקר. כעת הותר לפרסום ואני מרוסק. מיכאל גל ה"ד. בתמונה אני עם מפקד הפלוגה שאיבד לא מזמן את הקשר שלו מאור, וכעת מאבד לוחם יקר נוסף, יממה לפני השחרור של הפלוגה ממילואים".
חברתו, תמר פרנק, ספדה: "נשבר לי הלב. הכי מלך, הכי מצחיק, שהכי כיף להיות בחברתו. היית חבר אמת". טל מזרחי, חבר נוסף של גל, סיפר על אדם מלא באהבת חינם, שתמיד שמח לעזור בלימודים. "עוד אח יקר שלי נפל היום, גיבור ישראל, חבר טוב, בן אדם משכמו ומעלה, מהאנשים היותר טובים שפגשתי בדרך שלי. למדתי ממך כל כך הרבה, היית חד כתער ואכלת אותם בלי מלח. אני יכול לדמיין לאיזה רמות יכולת להגיע אם היית זוכה לסיים את התואר יחד איתנו. אבידה גדולה וכואבת לנו ולמדינת ישראל. לנצח אזכור אותך אחי".
3 צפייה בגלריה
רס"ל מיכאל גל
רס"ל מיכאל גל
(מתוך פייסבוק)
מתחילת המלחמה נפלו 590 חיילים, 249 מתוכם מאז תחילת התמרון הקרקעי ברצועה, ב-27 באוקטובר. בנוסף, 3,064 נפצעו, כש-483 מתוכם במצב קשה. מתחילת התמרון הקרקעי ברצועה, נפצעו כ-1,474, כש-309 מתוכם במצב קשה. כעת מאושפזים 31 חיילים במצב קשה, 202 במצב בינוני ו-82 במצב קל.