לפני כשבעה חודשים יצא אלעזר פרידמן (76) מביתו להתנדבות השבועית שלו בבית אריאלה, אחת מיני רבות. בעת שחצה מעבר חציה ברחוב שאול המלך, נדרס על ידי רוכב אופנוע והובהל לבית החולים איכילוב במצב אנוש. הוא אושפז שם במשך מספר חודשים, ואז הועבר לבית חולים שיקומי בראשון לציון. שלשום (שני) הוא מת מפצעיו.
בנו ליאור, איש תקשורת בעבר, שיתף: "ב-9 במאי ראיתי מבזק ב-ynet שהולך רגל בשנות ה-60 לחייו נפגע בתאונה. ידעתי על התאונה לפני. אני בדרך כלל נמצא מהצד השני של המתרס ולהיות בצד שמקבל את הדיווח זה פשוט סיוט. אבא שלי הלך להתנדב בבית אריאלה בפענוח קריקטורות, בריטואל הקבוע שלו הוא עצר לקנות בייגלה לכולם ונדרס. הוא הובהל לחדר ניתוח באיכילוב עם פגיעת ראש קשה מאוד; לא נתנו לו שום סיכוי לחיות, אבל הוא התעורר ואפילו לחץ לאחי את היד. הוא באמת נלחם כמו אריה".
3 צפייה בגלריה
אלעזר פרידמן
אלעזר פרידמן
"אין לנו מושג מה קרה. אבא נהרג ואנחנו רוצים פרטים". אלעזר פרידמן
(באדיבות המשפחה)
3 צפייה בגלריה
אלעזר פרידמן
אלעזר פרידמן
"הוא היה סופר ורבלי, במשך חודשים הייתה דממה"
(באדיבות המשפחה)
משפחתו של אלעזר הייתה אופטימית לאחר השיפור במצבו, על אף שעבר ניתוחים רבים ומאז התאונה לא דיבר כלל. "אבא שלי סופר ורבלי ויש לו דעה על כל דבר", שיתף ליאור, "במשך שבעה חודשים הייתה דממה מצדו. הוא היה בהכרה אבל לא דיבר".
בחודשים הקשים המשפחה מנסה להבין מה קרה באותה בתאונה, ולטענתם פרט לכך שהוחלט כי אין אשמה כלפי רוכב האופנוע, לא נתנו להם כל מידע. "ניהלנו מאבק בסיטואציה בלתי אפשרית, היינו ואנחנו עדיין מיואשים. אין לנו מושג מה קרה, הנהג לא נעצר ורק נאמר לנו שהוא לא אשם. אבא שלנו נהרג ואנחנו רוצים פרטים. הוא לא מת מוות טבעי, היו לו עוד המון שנים טובות לתת, הוא באמת היה בשיאו".
משפחת פרידמן מצביעה על תופעה מדאיגה שהולכת וגדלה - פגיעה בהולכי רגל, בייחוד בתל אביב. "הצומת שבו נדרס מאוד בעייתי, היו שם כמה וכמה תאונות", סיפרו בני המשפחה. "זאת פשוט מדינה דורסת יושביה. אין בעיר כבוד להולכי רגל, אין מדרכות ראויות. כל העיר הפכה לאתר בנייה אחד גדול ושגרת הסכנה שיש פה בכבישים להולכי רגל היא מבעיתה".
3 צפייה בגלריה
104 הולכי רגל נהרגו השנה. זירת תאונה, ארכיון
104 הולכי רגל נהרגו השנה. זירת תאונה, ארכיון
104 הולכי רגל נהרגו השנה. זירת תאונה, ארכיון
(צילום: דוברות מד"א)
המספרים מדברים בעד עצמם. על פי עמותת אור ירוק, 2,786 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2021 לעומת 2,585 הולכי רגל שנפגעו בתאונות דרכים בשנת 2020 - עליה של 7.7%. בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2022 בלבד נפגעו 2,254 הולכי רגל בתאונות דרכים. בחינת נתוני הנפגעים בעשור האחרון חושפת כי בכל שנה נפגעים בממוצע 3,230 הולכי רגל בתאונות דרכים.
כמו כן, 104 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2022 לעומת 92 הולכי רגל שנהרגו בתאריך המקביל בשנת 2021 - עלייה של 13%. מהניתוח של עמותת אור ירוק עולה כי חלקם של הולכי הרגל ההרוגים מכלל ההרוגים בתאונות דרכים נאמד בשיעור של 30% - כמעט אחד מכל שלושה הרוגים. אחד מכל שני הולכי רגל הרוגים - אזרח ותיק או ילד. מתוך כלל הולכי הרגל ההרוגים, 40 הם אזרחים ותיקים בגילאי 65 ומעלה. כמו כן, מתחילת שנת 2022 נהרגו 14 הולכי רגל עד גיל 14.
אלעזר הובא אתמול בצהריים למנוחות בבית העלמין ברעננה כשמאות אנשים מלווים אותו בדרכו האחרונה. "אבא נולד בתל אביב ומת בתל אביב בנסיבות לא טובות", אמר בכאב בנו ליאור. "אדם שכל יום טייל ברגל ברחבי העיר, שכוחו במותנו. כמות הדברים שעשה בפנסיה, אנשים צעירים ממנו לא עושים. אדם שרק רצה לעשות טוב. הוא התנדב ופעל בביאליק רוגוזין עם ילדי העובדים הזרים למשל. באמת אדם טוב, מלח הארץ עם מעגלי חברים גדולים, איש משפחה ובעיקר איש של אנשים. היה לו עוד כל כך הרבה שנים טובות לתת".
אלעזר הותיר אחריו רעיה - עופרה, שלושה בנים וארבעה נכדים.
ממשטרת ישראל נמסר: "עם קבלת הדיווח אודות תאונת הדרכים, כוחות המשטרה וביניהם בוחן תנועה הגיעו לזירה. במסגרת החקירה נחקר הנהג המעורב בתאונה וכן נאספו ונבחנו ראיות שונות ומסקנות החקירה נקבעו על פיהם. במהלך תקופת החקירה בני המשפחה היו בקשר ישיר עם הבוחן המטפל. נציין כי עקב פטירתו של קורבן התאונה התיק נפתח לבחינה מחודשת, על פי הנוהל".
פורסם לראשונה: 21:45, 20.12.22