"בשבוע שעבר ישבתי עם חברה בפארק ובחור בא והציע לנו אבטיח. שמחנו ולקחנו. יום אחרי הלכתי להתאמן שם עם חברים. פתאום תפסו לי את הידיים מאחורה, ממש במתקנים ליד כולם. ניסיתי להסתכל מי זה - ולא הצלחתי. ואז שמעתי אותו אומר למתאמנים 'אחי, בואו נאנוס אותה. בואו, אתם גם רוצים, אתם חושבים על זה בראש שלכם'". את הדברים האלה כתבה ניצן סיני בת ה-25 מבאר שבע, שבפוסט ארוך שהעלתה לפייסבוק תיארה את האירוע הקשה שעברה, לטענתה, בעיר מגוריה לפני כמה ימים.
הבוקר (חמישי) בריאיון לאולפן ynet, שחזרה סיני את הרגעים המלחיצים. "בשיא השקט והרוגע, כשהייתי ליד החברים שלי, מישהו תפס לי את הידיים והתחיל לקרוא לאנשים לבוא לאנוס אותי". לדבריה, עברו כמה רגעים עד שחבריה ושאר באי המקום החלו להבין מה מתרחש. "אמרתי לו שירד ממני, שיעזוב אותי. קראתי לידיד שלי ובסוף הורידו אותי ממנו אחרי שהוא גרר אותי לכיוון הדשא". בדיעבד, גילתה שהאחראי למעשה הוא אותו בחור שהציע לה אבטיח יום קודם לכן.

לקריאה נוספת

כמה דקות לאחר מכן, היא התקשרה למשטרה. "לא יכולתי לדבר אז העברתי את הטלפון למישהו אחר". הניידת, סיפרה, הגיעה רק כעבור 20 דקות. "שאלתי את הבחורה שענתה לי כמה זמן לוקח להגיע, ושאם הייתי לבד הייתי כבר נאנסת 7,000 פעם", כתבה בפייסבוק. "היא אמרה שהניידת בדרך וניתקה לי בפנים". כשהשוטרים הגיעו ועצרו את החשוד, היא הגישה תלונה והבהירה: "'אם אראה שהוא משוחרר - אכתוב פוסט. הבן אדם הזה מסוכן לציבור'". כמה ימים לאחר המקרה, החשוד שוחרר - וסיני נתקלה בו שוב, מבלי שבכלל ידעה שהוא מסתובב חופשי. "איך בן אדם שמצהיר על כוונות ברורות לאונס ותוקף באלימות ראוי לצאת לחופשי ולא מסומן כסכנה לציבור?"
"זה היה שוק. אני אפילו לא יכולה להסביר את זה. הוא עבר בשיא הרוגע, אמר 'שלום' למתאמנים והמשיך. לא הצלחתי לתפוס את זה. איך אני מסתובבת עכשיו בחוסר שקט והוא ממשיך בחיים שלו? החלטתי שאם אני נמצאת בחוסר שקט - כל מי שברשויות יהיה בחוסר שקט". עם זאת, היא מודה, "לא היה לי פשוט לכתוב את הפוסט. התלבטתי הרבה אם לעשות את זה, זה לא נעים".
1 צפייה בגלריה
החשוד בתקיפה ואונס בבאר שבע
החשוד בתקיפה ואונס בבאר שבע
החשוד בתקיפה ואונס בבאר שבע
(צילום: ניצן סיני)
זה הרבה מעבר לחוסר שקט, זה לחיות בפחד. "נכון, זה לראות את הילדים שם רצים, את הבנות מסתובבות עם הכלבים - ואף אחד לא מודע לזה שיש בן אדם שברגע אחד יכול להגיד לך 'שלום' או לדבר איתך בצורה נורא נורמטיבית, וברגע אחר הוא יכול לתפוס את הידיים שלך מאחורי הגב ולרצות לתפוס אותך. אתמול, אגב, הוא ניסה לתקוף עוד בחורה. גם כשאני הגשתי את התלונה, המון אנשים נאספו סביבי ואמרו, 'כן, גם אני ראיתי אותו ודיברתי עם המשטרה'. זה משהו ידוע".
"אני לא מצליחה להבין איך לפי החוקים שלהם הם כל כך מגנים על הזכויות שלו להיות חופשי כשאני לא מקבלת את הזכויות שלי. אני מסתובבת בפחד עד היום. זו חוויה מאוד טראומטית ולא נעימה. אם הוא לא לוקה בנפשו - שיעמוד לדין. אם הוא כן - אז שיאשפזו אותו. הוא מסוכן לציבור, יודעים את זה - ומשחררים אותו במודע".
"הוא מסוכן לציבור, יודעים את זה - ומשחררים אותו במודע"
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "המשטרה מתייחסת במלוא כובד הראש ומטפלת בכל תלונה או מידע שעניינם חשד לאלימות - וכך נעשה גם במקרה זה. מיד עם קבלת הדיווח נפתחה במשטרה חקירה והחשוד נעצר. לאחר שבוצעו כל הפעולות הנדרשות בליווי הפרקליטות, הוא הובא בפני שופט שהורה על שחרורו בתנאים מגבילים. נמשיך לפעול כנגד גילוי אלימות, תוך שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותנו מכוח החוק, הכל במטרה לספק הגנה לקורבנות העבירה ולמצות את הדין עם המעורבים".