סמ"ר עידו ברוך ז"ל, שנהרג אתמול בפיגוע סמוך לשבי שומרון, תועד רק יומיים קודם לכן - בערב סוכות - מאחל בסרטון "חג שמח לעם ישראל". הסרטון צולם בחווארה, בגזרה שבה נפל. צפו בסרטון שבו השתתף גם חברו מפלגה ב' בסיירת גבעתי.
קרוב לאלף בני אדם ליוו בצהריים את ברוך בן ה-21, בדרכו האחרונה בחלקה הצבאית בבית העלמין הישן בגדרה. את קברו הטרי של ברוך כיסו חבריו ליחידה. הם, יחד עם חבריו מהבית, התחבקו במעגל סמוך לקבר הטרי של הלוחם מסיירת גבעתי. אביו, איתן ברוך, אמר בקול חנוק ושבור קדיש על בנו הבכור. ההורים השכולים הצדיעו מעל הקבר לפני מטח כבוד של שלוש יריות.
3 צפייה בגלריה
הלוויתו של עידו ברוך ז"ל
הלוויתו של עידו ברוך ז"ל
הלוויתו של עידו ברוך ז"ל
(צילום: יריב כץ, דובר צה"ל)
3 צפייה בגלריה
הלוויתו של עידו ברוך ז"ל
הלוויתו של עידו ברוך ז"ל
הוריו של עידו ברוך מעל קברו
(צילום: מאיר תורג'מן)
ברוך נהרג לאחר שמחבל פלסטיני שהגיח ברכב פתח בירי לעבר עמדה צבאית שבו שהה הלוחם מסיירת גבעתי. הוא נפגע בקליע אחד בכתפו. הקליע המשיך לבית החזה, הלוחם איבד הרבה דם, עבר החייאה ממושכת בשטח ובבית החולים מאיר בכפר סבא, אולם לבסוף נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. בת זוגו של סמ"ר ברוך בשלוש השנים האחרונות, רוני, ספדה לו בהלווייתו בקול חנוק מדמעות: "היינו בלתי נפרדים. כל מי שהכיר אותנו הספיק להבין שזה לנצח, גם אנחנו".
3 צפייה בגלריה
עידו ברוך
עידו ברוך
עידו ברוך ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
"אני לא יכולה לדמיין איך אני ממשיכה כל בוקר למציאות בה אתה לא לידי, היית הכרית חימום שלי בלילה. הוא תמיד היה אומר לי שאני אהבת חייו, לא האמנתי שככה ניפרד. תודה על תקופה מדהימה בה היית החצי שמשלים אותי. תודה שלימדת אותי על אהבה אמיתית, תודה שהיית הבן זוג הכי תומך ומפרגן, אני אוהבת אותך לעד".


האם עינב סיפרה מעל קבר בנה כי הוחלט לקרוא לו עידו מפני ש"בתנ"ך עידו היה נביא, מנהיג עם ערך מוסף". היא אמרה עוד: "אתה ילד חייכן ומצחיק, ילד שמתעניין בעולם ובסביבה, עוזר לזולת, ילד מיוחד וייחודי. מי ימצא לי עכשיו שירים לזומבה? מי יכין לי מיקסים? פעיל מרכזי בצופים, מדריך לתפארת מדינת ישראל. אין חניך בשבט שלא יודע מי זה ברוך, דמות להערצה.

"כולנו ראינו בך מודל לחיקוי, לא היה מי שלא ידע מי זה עידו ברוך. צחקנו שאתה לא יודע להפסיד במשחק, הלכנו איתך שותפים מלאים לכל ההתלבטויות שלך. רצית לצאת לקצונה, לא היית בשל עד הסוף אבל בסוף היית בשל. היו לנו רגעי חסד, כמו לכל הורה שיש לו ילד בצבא, לשמוע את הדברים הקטנים, את הסיפורים ואת מה שקורה בלב. גם אנחנו התחלנו להשתמש בשפה צבאית. בצוות 5 קראו לך 'ברוך האמא והאבא של הפלוגה'. תראה את ההמון הזה, כל מי שבא לפה, נגעת בכולם. אוהבים אותך ילד וגאים בך".
סמ"ר עידו ברוך היה הבכור להורים איתן ועינב, ואח לשתי אחיות - יעל ונעמה. הקליע פגע בכתפו והמשיך לבית החזה. הלוחם איבד הרבה דם, עבר החייאה ממושכת בשטח ובבית החולים, אולם לבסוף נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. מתחקיר ראשוני של צה"ל עולה כי בזמן שהצבא אבטח כמדי שנה את צעדת סוכות בהשתתפות אלפי בני אדם בשטח C, הגיע מחבל בתוך רכב שנסע מהר וירה מטווח קצר מנשק אוטומטי לעבר עמדה צבאית שבה שהו לוחמי סיירת גבעתי. הלוחם שנפגע מכדור אחד עסק באבטחה היקפית לצעדה.
פיגוע הירי התרחש במקביל לצעדת מתנחלים משבי שומרון לכיוון סבסטיה, במרחק של שלושה קילומטרים ממקום הצועדים. כמו בפיגועים האחרונים בשומרון, גם הפעם חוליית "גוב האריות" לקחה אחריות לירי, שהתרחש בזמן "צעדת השומרון בסוכות" - ששווקה כ"הפנינג חוויתי לרגל 55 שנים לשחרור השומרון".
הסריקות של צה"ל מתמקדות בכפרים נאקורה ובדיר א-שרף, וכוללות גם הצבת מחסומים ובידוקי פלסטינים. במקביל למצוד נמשכה בקרבת מקום הצעדה, שמתקיימת באישור ותחת אבטחה צה"לית. בתקופה האחרונה מוחים ראשי המתנחלים על מצב הביטחון ביהודה ושומרון - על רקע גל פיגועי הירי שאירעו שם לאחרונה, בעיקר באזור שכם וג'נין. צה"ל, מנגד, מבצע מעצרים תכופים במקומות אלה, שבמהלכם מתפתחים לרוב חילופי אש כבדים עם חמושים פלסטינים.