3 צפייה בגלריה
יהיו קייטנות. כנפיים של קרמבו
יהיו קייטנות. כנפיים של קרמבו
יהיו קייטנות. כנפיים של קרמבו
אחרי שחניכי תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" התבשרו שבעקבות קיצוץ בתקציב יבוטל מחנה הקיץ שמהווה את שיא הפעילות של התנועה, ולאחר שבעמותה הזהירו כי לא יוכלו לפתוח סניפים בספטמבר, שר הרווחה יעקב מרגי הכריז היום (רביעי) במליאת הכנסת כי "הקייטנות של 'כנפיים של קרמבו' יתקיימו - והתקציב יגדל". לדבריו, תקציב התמיכה לעמותות העוסקות בפעילות פנאי משלבת לילדים עם מוגבלות יגדל ל-17.5 מיליון שקלים בשנה.
קראו עוד:
"אני שמח לבשר כי במסגרת אישור תקציב המדינה לשנים 2023-2024, תקציב התמיכה לעמותות העוסקות בפעילות פנאי משלבת לילדים עם מוגבלות יגדל ל-17.5 מיליון שקלים בשנה", אמר השר מרגי, "בנוסף, הנחתי את גורמי המקצוע במשרד לבחון מחדש את הקריטריונים הנדרשים לקבלת תקציב התמיכה, כך שהוא יינתן לעמותות העסוקות במטרה שלשמה יועד סעיף התמיכה. בתקופה הקרובה יתפרסם מבחן התמיכה לשנת 2023, אליו יוכלו להגיש בקשה כל עמותה העוסקת בפעילות פנאי משלבת לילדים עם מוגבלות, ובהן גם עמותת 'כנפיים של קרמבו', ואני מאמין שתקציב העמותה יגדל משמעותית משנה שעברה.
"כנפיים של קרמבו' היא תנועת נוער לילדים עם מוגבלות שעושה עבודה נהדרת, ובשל כך זוכה לתמיכה מהמשרד מזה שנים", הוא הוסיף, "בשנת 2021 הגדיל המשרד את תקציב התמיכות לעמותות פנאי המשלבות לילדים עם מוגבלות מ-13.5 ל-19.5 מיליון שקלים אך בשנת 2022 החליטה הממשלה הקודמת להוריד את התקציב ל-11.5 מיליון. בנוסף החליטה הממשלה הקודמת לשנות את מודל התמיכות, וכתוצאה מכך התקציב התחלק בין יותר עמותות. החלטה זו השפיעה גם על תקציבה של 'כנפיים של קרמבו'".
3 צפייה בגלריה
ועדת מעמד האישה
ועדת מעמד האישה
"זו תנועת נוער שעושה עבודה נהדרת". השר יעקב מרגי
(צילום: יואב דודקביץ)
3 צפייה בגלריה
ההודעה על ביטול מחנות הקיץ
ההודעה על ביטול מחנות הקיץ
ההודעה על ביטול מחנות הקיץ
בתחילת השבוע הודיעו בתנועה, המשלבת פעילות פנאי לילדים עם ובלי צרכים מיוחדים, למשפחות החניכים כי בעקבות ירידה בתמיכת הממשלה בה, ובשל הגעה שלה אל סף משבר תקציבי ותזרימי, מחנה הקיץ התנועתי לא יתקיים השנה.
"מחנה הקיץ הוא מפעל השיא של כנפיים של קרמבו כבר יותר מעשור", כתבו להורי הפעילים בתנועה המנכ"לית טליה בז'רנו, וסמנכ"לית הפעילות הארצית סתיו ויץ, "אנחנו מודעות לחשיבותו עבור הפעילים ומשפחותיהם, אבל עלינו לנקוט באחריות שתבטיח את פעילות התנועה עד שתוסדר תמיכה ציבורית רחבה התואמת את אופי הפעילות והיקפיה".
בתנועה אמרו עוד כי בסוף השנה שעברה הם התבשרו על ירידה של 50% בתמיכה שהם מקבלים לעומת השנה שקדמה לכך, "בעקבות כניסת גופים נוספים לתמיכה בתקנה, וירידה בסכום התמיכה הכולל הנמצא בתקנה (ומתחלק בין הגופים). אם לא יימצא פתרון, נאלץ לבצע פעולות כואבות נוספות כגון צמצום הפעילות וסגירת סניפים". הודעות התנועה על המשבר התקציבי הובילה לתגובות רבות, בהן של חניכים ומשפחות, ושל ראשי ערים, שקראו למציאת פתרון.

"מועדון תנועות הנוער"

בהתייחסו לתנועות הנוער הפועלות בארץ, השר מרגי אמר כי "הגיע הזמן לפרק את המונופולים ואת המועדון הסגור שלהן". הוא הוסיף: "כמי שכיהן במשך שנים כיו"ר ועדת חינוך, אני מוריד את הכפפות - הגיע הזמן אחרי 75 שנות עצמאות של מדינת ישראל לומר באומץ שהבית הזה (הכנסת, ה"ג) יהיה אמיץ ויפרק את המונופול של תנועות הנוער בישראל שנהנות מעשרות מיליוני שקלים. פיתחנו איזה מודל עוקף, קבוצות כוח של 'ארגוני נוער'. כולם צריכים להיות תנועות נוער. איזה חוק זה? ירד משה מסיני? שרק אותה קבוצה קטנה תישאר מקום המדינה עד סוף המדינה? מה קרה? למה? אם היא תנועת נוער, היא צריכה לקבל תקציב איכותי וגדול ממשרד החינוך? אנא תפרקו את זה". מרגי קרא לשר החינוך "להיות אמיץ ולעשות עבודת מטה".