צה"ל חיסל בבית ג'ן שבסוריה את חסן עכאשה, שהיה אחראי מרכזי לשיגורי הרקטות של חמאס משטח סוריה לעבר ישראל בשבועות האחרונים.
2 צפייה בגלריה
תקיפות ישראליות נגד מחסנים של המיליציות האיראניות באזור א-סידה זינב באזור הכפרי של דמשק
תקיפות ישראליות נגד מחסנים של המיליציות האיראניות באזור א-סידה זינב באזור הכפרי של דמשק
תקיפה בסוריה. ארכיון
הכותרת
איראן, סמים וחיסולים: הסיפור של סוריה
23:55
בהודעת דובר צה"ל, שפורסמה הערב (יום ב'), נכתב כי מתחילת המלחמה עכשאה הכווין חוליות טרור של חמאס, ששיגרו רקטות מסוריה לעבר שטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר: "לא נאפשר טרור משטח סוריה והיא אחראית לכל פעולה היוצאת משטחה. נמשיך לפעול כנגד כל איום".
מאז פרוץ המלחמה, לפני כשלושה חודשים, שוגרו במספר הזדמנויות שונות רקטות משטח סוריה לעבר רמת הגולן. בכל המקרים לא היו נפגעים.
מוקדם יותר היום חוסל בלבנון וויסאם טוויל, בכיר חיזבאללה, בתקיפה שיוחסה לפי דיווחים לישראל. טוויל מונה לאחרונה למפקד כוח רדואן. טוויל נחשב לארכי-מחבל, "מוחמד דף של חיזבאללה", שצפוי להגיב על חיסולו.
2 צפייה בגלריה
וויסאם טוויל
וויסאם טוויל
וויסאם טוויל עם נסראללה
טוויל היה אחראי למארב שבו נהרגו ונחטפו ב-7 באוקטובר 2000 בהר דב חיילי ההנדסה הקרבית עדי אביטן, בני אברהם ועומר סואעד שהיה נהג מבצעי. חיזבאללה ארב להם, הרג אותם וחטף את גופותיהם והחזיר אותם בעסקת שבויים. הוא גם עמד מאחורי הריגתם וחטיפת של אהוד גולדווסר ואלדד רגב ביולי 2006 והיה אחראי לפיגוע במגידו במרץ 2023.
בלבנון דיווחו כי טוויל חוסל בתקיפה של כטב"ם ישראלי שכוונה לעבר מכונית בעיירה חירבת סלם שבדרום המדינה. בתקיפה, כ-10 ק"מ מהגבול בין ישראל ללבנון, נהרג אדם נוסף שזהותו טרם פורסמה - וככל הנראה מדובר במחבל נוסף של חיזבאללה.