2 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן ונפתלי בנט
ג'ו ביידן ונפתלי בנט
היוזמה עלולה לגרום למשבר מול ביידן. הנשיא ורה"מ
(צילום: AP, אריאל זנדברג)
חבר הכנסת ניר ברקת מהליכוד יוזם הצעת חוק שעלולה להביך את ממשלת בנט-לפיד ולהוביל למחלוקת משמעותית עם האמריקנים שמתכננים לפתוח מחדש את הקונסוליה שתספק שירותים לפלסטינים בירושלים.
האמריקנים לוחצים על בנט ולפיד להסכים להקמתה מחדש של הקונסוליה ברחוב אגרון שנסגרה בתקופת טראמפ, אז הועברה שגרירות ארה"ב לירושלים. אחת מהבטחות הבחירות של ביידן הייתה לפתוח את אותה הקונסוליה מחדש, אך בישראל ביקשו מהאמריקנים להמתין עם המהלך עד להתייצבות הממשלה, כדי לא ליצור בעיות פוליטיות בתחילת דרכה.
אלא שברקת, ראש העיר ירושלים לשעבר, הגיש הצעת חוק לתיקון לחוק היסוד: ירושלים בירת ישראל, שעליה חתמו יותר מ-30 ח"כים מהליכוד, הציונות הדתית, ש״ס ויהדות התורה. גם עמיחי שיקלי, ממפלגתו של ראש הממשלה בנט, תומך בהצעה.
לפי התיקון שמציע ברקת, המדינה לא תפתח או תכונן בירושלים נציגות דיפלומטית המשרתת ישות מדינית זרה - וחבר הכנסת בונה על כך שהצעת החוק תזכה לתמיכה של כמה מחברי הכנסת הימנים בקואליציה.
2 צפייה בגלריה
ניר ברקת
ניר ברקת
ח"כ ניר ברקת
(צילום: מוטי קמחי)
"הצעת החוק מגיעה לאור הכוונה של ממשלת בנט-לפיד להיכנע ללחץ הבינלאומי באמצעות הקמת קונסוליות שיתנו מענה לפלסטינים בתוך ירושלים", אמר ברקת. "מלבד הסכנה המדינית, המהלך מהווה סיכון ביטחוני ויאפשר כניסה של פלסטינים לירושלים. לא נאפשר לממשלה לפגוע במעמדה של ירושלים כבירת ישראל המאוחדת. לצערי, בממשלה מכהנים שרים שחותרים לחלוקתה של ירושלים ולהזמנת לחץ של הקהילה הבינלאומית נגדנו. זוהי סכנה ממשית לפגיעה במעמדה של בירת ישראל. מטרת החוק היא למנוע הקמת קונסוליות שישרתו את הפלסטינים מירושלים. אסור להסכים לכך. אנחנו נילחם ללא פשרות לשמור על ירושלים".