שר הביטחון יואב גלנט סייר עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן במעבר כרם שלום, שממנו עובר הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה. השניים ביקרו גם בקיבוץ ניר עוז, וסיירו בין הבתים שנפגעו במתקפת הטרור של חמאס. ב-ynet נחשף כי בלינקן יגיע לעוטף, ובכל זאת הביקור בניר עוז היה ספונטני. בהתחלה הביקור של השניים תוכנן בקיבוץ בארי, ואפילו היה ביקור מקדים של האמריקנים ואנשי גלנט במקום.

1 צפייה בגלריה
הצהרה של יואב גלנט ואנתוני בלינקן
הצהרה של יואב גלנט ואנתוני בלינקן
גלנט ובלינקן בניר עוז. ביקור ספונטני
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
השניים סיירו בין התחנות במעבר וצפו בהליך בידוק הסחורות. בסיום הביקור אמר גלנט כי "דנו בשאלה כיצד אנחנו מרחיבים את הסיוע ההומניטרי לעזה, דבר שמאפשר גם את הרחבת המאמץ המבצעי. אנחנו נחושים לעשות כל פעולה על מנת להחזיר את חטופינו בחזרה אל בתיהם - זה נכון ערכית, זה נכון מוסרית וזוהי מטרת מלחמה מוצהרת".
"יחד עם זה", הבהיר גלנט לבכיר האמריקני, "צה"ל, בכפוף להנחיות שנתתי למטה הכללי ולרמטכ"ל, נערך על מנת לבצע כל משימה מבצעית במרחב רפיח".
רק לאחר שבלינקן יצא מהפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, סביב השעה 14:00, לכיוון מעבר כרם שלום - עם ההגעה לכביש 6 עדכנו האמריקנים כי המזכיר רוצה לעצור בקיבוץ ניר עוז. הם לא עדכנו אף אחד מראש וביקשו ששר הביטחון יגיע לשם יחד איתו. לאחר שקיבלו אישור ביטחון - עצרו בניר עוז למספר דקות, ומשם המשיכו לכרם שלום.
דבריו של גלנט למזכיר המדינה האמריקני מגיעים כאמור שעות לאחר שנפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולפי מזכירות המדינה האמריקנית הבהיר לו כי ממשל ביידן מתנגד, לפחות כרגע, למבצע ברפיח.
בלינקן ביקר גם בנמל אשדוד בליווי ראש המל"ל צחי הנגבי. הישראלים הראו לבכיר האמריקני את הרציף שבו עוגנות ספינות הסיוע, את הליכי הבידוק ואת תהליך הפריקה וההובלה למחסנים ומהם לעזה. ביקור מזכיר המדינה התרחש כמה שעות אחרי שברציף הסתיימה פריקה של כ-400 משטחי מזון של איחוד האמירויות שהגיעו באונייה מלרנקה בקפריסין. לבלינקן היה חשוב לראות את התהליך מפני שבעוד שבוע הוא צריך לדווח לקונגרס על עמידת ישראל במחויבותה לחוק הבינלאומי.

בתוך כך, מעבר ארז נפתח היום להכנסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה לראשונה מפרוץ המלחמה. דובר צה"ל מסר כי "בהתאם להנחיית הדרג המדיני, וכחלק מהמאמץ להגברת הכמות ונתיבי הסיוע לרצועת עזה ולראשונה מפרוץ המלחמה, צה"ל באמצעות היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים ורשות המעברים במשרד הביטחון, פתחו היום את מעבר ארז לטובת כניסת סיוע הומניטירי לרצועת עזה. במסגרת זאת, הוכנסו היום לאחר בידוק ביטחוני מוקפד 30 משאיות סיוע הומניטרי שהגיעו מירדן וכללו מזון וציוד רפואי למרחב צפון הרצועה".
דובר צה"ל הוסיף כי "הכנסת הסיוע ההומניטרי דרך מעבר ארז התאפשרה לאחר עבודות הנדסיות שבוצעו במרחב בשבועות האחרונים על-ידי אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, יחידת ההנדסה של אוגדת עזה, מערך ההנדסה בפיקוד הדרום וכוחות החטיבה הצפונית, בהן באמצעות כלים הנדסיים נבנה המעבר המחודש, לאחר שבעבר שימש כמעבר רגלי בלבד. במסגרת העבודות, עבדו הכוחות לבניית תשתיות בידוק ומיגון במרחב וכן לסלילת צירים, בשטח ישראל ובשטח הרצועה, המאפשרים הכנסה של סיוע לצפון הרצועה תוך מתן מענה לחיזוק ההגנה על יישובי העוטף במרחב".