1 צפייה בגלריה
מיכאל הקטן המחכה לבית
מיכאל הקטן המחכה לבית
כבר בוכה פחות. מיכאל
חייו הקצרים של מיכאל בן השנתיים היו קשים ומלאי טלטלות. לפני כמה חודשים הוא הוצא מביתו על ידי משרד הרווחה עקב סכנה שנשקפה לחייו, ומאז הוא מתגורר אצל משפחת אומנת חירום - בית המהווה מקלט מיידי וזמני עבור ילדים המוצאים מביתם בגלל סכנה מוחשית. יותר מכל הוא זקוק לבית חם, יציבות ואהבה, מקום בטוח שייתן מענה לכל צרכיו. אולם, עד כה לא נמצאה משפחת אומנה לטווח ארוך עבורו.
אימו של מיכאל עברה משבר קשה והתקשתה לגדל אותו ולטפל בו. בשל חוסר מסוגלותה לספק לו תנאים מוגנים ובטוחים, הוא הגיע לפני כמה חודשים למשפחת אומנת החירום. מצבו הנפשי היה לא טוב. הוא נהג לנסות לטפס על חפצים גבוהים ולקפוץ, היה מושך בשערם של ילדים אחרים, חוטף משחקים ובעיקר צועק ובוכה. נדרשה השקעה רבה מאוד - הן של הורי אומנת החירום והן של הצוות המלווה את הפעוט - כדי להרגיע אותו ולהעניק לו ביטחון. לאחר עבודה מאומצת וטיפולים, כיום הוא רגוע יותר, שמח יותר ואף משחק ומתקשר עם ילדים אחרים.
מיכאל אוהב לצייר ולשחק, אבל הוא הכי אוהב לטייל. הוא עדיין סובל מעיכוב התפתחותי, שבא לידי ביטוי בעיקר בתחום השפתי, אבל ממשיך להתקדם בזכות ההשקעה והמסירות של הורי אומנת החירום והסביבה הבטוחה שבה הוא נמצא. אימו עדיין לא השתקמה, ולמרות שהיא אוהבת אותו ודואגת לו היא לא יכולה לגדל אותו בשלב זה, והוא צריך משפחת אומנה שתוכל לגדלו לאורך זמן. "למיכאל, כמו גם לפעוטות וילדים נוספים המחכים לבית, מגיעה הזדמנות לחיים המבטיחים התפתחות תקינה ושגשוג", אומרת טלי חלף, מנכ"לית ארגון "אור שלום" שמלווה את מיכאל.
רחל איגר-לוין, מפקחת אומנה ארצית במשרד הרווחה, מוסיפה: "מדובר בהזדמנות לנתינה גדולה, השפעה חיובית על חיי ילד ועשייה משמעותית. לכל ילד המגיע למשפחת אומנה נבנית תוכנית טיפול המתייחסת לצרכיו הפיזיים, הרפואיים, הרגשיים והלימודיים, וכן לקשר עם הוריו ומשפחתו".
משפחות המעוניינות לשמש משפחת אומנה למיכאל מוזמנות לפנות ל"אור שלום" באתר הארגון ובטלפון 8936*.