יו"ר ארגון המורים רן ארז הגיע הערב (יום חמישי) לפגישה מכרעת עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', בתיאומו של שר החינוך יואב קיש, שבה הגיעו הצדדים להסכמות ונמנעה השביתה המתוכננת בתיכונים, לפי מתווה שהציע קיש.
2 צפייה בגלריה
סמוטריץ', ארז וקיש
סמוטריץ', ארז וקיש
סמוטריץ', ארז וקיש
(צילום: אלכס קולומויסקי, הדר יואביאן, שלו שלום)
לפי המתווה של השר קיש, כל מורה יקבל תוספת שכר בסך 2,000 שקלים, ובתמורה המורים ילמדו שעה פרונטלית נוספת. התוספת תוענק למורים ב-5 פעימות - הראשונה בהן בסכום של 800 שקלים במשכורת של חודש ספטמבר הקרוב. בספטמבר 2024 תינתן פעימה נוספת בסך 600 שקלים, ובינואר 2025 תוספת של 200 שקלים נוספים.
כך, עד ינואר 2025 יקבלו המורים תוספת של 1,600 שקלים, ועוד 200 שקלים בכל אחת מהשנתיים שלאחר מכן. במקביל, למורים יופחתו שלוש שעות לימוד פרטניות במקום שש שעות. ההסכם ייחתם למשך שש שנים, עם מנגנון הצמדה. בנוסף, המורים יקבלו תוספת של 1.35% לשכר עבור גמול השתלמות. ההסכם נועד לסייע להתמודד עם מצוקת המחסור במורים, שכן תוספת שעה פרונטלית שקולה לתוספת 2,000 מורים נוספים.

השר קיש מסר לאחר ההגעה להסכם: "תלמידי התיכונים - מחר יש בית ספר. לאחר מאמצים גדולים הגענו להסכם עם ארגון המורים. אני רוצה להודות לשר סמוטריץ' שהתגייס למשימה ולשותף שלנו להסכם, יו"ר ארגון המורים רן ארז. בכוחות משותפים גישרנו על הפערים והגענו להסכם כך שמחר יתקיימו לימודים לכל תלמידי ישראל".
ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם ארז ובירך על ההסכמות: "אני שמח לשמוע שהשביתה הזאת נמנעת ושאנחנו מתחילים שנת לימודים עם כולם. לרבע את המעגל הזה, או לרבע את המשולש הזה, זה לא הדבר הכי פשוט שאפשר לעשות, ואני מברך את שר החינוך קיש ואת שר האוצר סמוטריץ׳ ואותך רן ארז, על זה שהצלחתם באמת להשיג את התוצאה הזאת".

2 צפייה בגלריה
רן ארז ובצלאל סמוטריץ' נפגשו בירושלים
רן ארז ובצלאל סמוטריץ' נפגשו בירושלים
רן ארז מגיע לפגישה עם השר סמוטריץ'
(צילום: אלכס קולומויסקי )

סלע המחלקות המרכזי ביממה הקריטית שלפני פתיחת השנה נסוב סביב סוגיית תוספת שכר עבור גמולי השתלמות שניתנים למורים וכן סוגיית החוזים האישיים. הפגישה בין סמוטריץ' לארז נקבעה לאחר מאמצים שהשקיע שר החינוך במהלך היום, שבעקבותיהם הזמין שר האוצר את ארז לפגישה שבה הגיעו הצדדים להסכמות. ייתכן שמדובר בהסכם האחרון שעליו יחתום ארז, שמכהן כיו"ר ארגון המורים מאז 1997.
הבוקר נועד השר קיש עם ארז. משרד האוצר דרש במהלך המו"מ להעביר את מנהלי בתי הספר, כמו גם חלק מהמורים, להעסקה בחוזים אישיים, וכן לאפשר פיטורי מורים בהליך מקוצר. ארגון המורים התנגד לדרישה זו. נקודת מחלוקת נוספת הייתה דרישת ארגון המורים לתוספת שכר עבור גמולי השתלמות. כעת הגיעו הצדדים לסיכום, שגם אם אינו סופי - מנע את השביתה המתוכננת.
פורסם לראשונה: 13:17, 31.08.23