1 צפייה בגלריה
סכין
סכין
אילוסטרציה
(צילום: שאטרסטוק)
בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (ראשון) 13 שנות מאסר על המאם סליאמן, פלסטיני בן 32 שהורשע בניסיון רצח יהודי שהתנדב בבית תמחוי בתל אביב שאותו פקד - ואף אירח אותו בביתו לארוחות. כתב האישום המקורי ייחס למעשים רקע לאומני וטען כי המעשה אירע בנסיבות מעשה טרור - אולם הצדדים הגיעו להסדר דיוני והרקע הזה הוסר - כך שהמניע למעשה אינו ברור. הוא הורשע גם בשהייה בישראל שלא כדין.
במהלך שנת 2021 הכיר סלימאן את המתלונן, בן 57 שהתנדב בבית התמחוי וסייע לו, ובין השניים התפתחו יחסי חברות. במסגרת יחסי החברות הנאשם נהג להתארח בדירת המתלונן בתל אביב, לסעוד במקום ולכבס את בגדיו.
עם זאת, במהלך שנת 2022 גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה לרצוח את חברו. ב-7 במאי בשעה חצות הגיע הנאשם לפתח דירתו של הקורבן. האחרון פתח את הדלת ושאל את הנאשם מדוע הגיע לדירתו בשעה כה מאוחרת, סליאמן ביקש להכין לעצמו קפה בטרם יעזוב את הדירה. המתלונן נעתר, הכניסו לדירה, ופנה לחדר השירותים שבדירה. אז סליאמן ניגש אל המטבח, נטל לידיו סכין מטבח גדולה – התקדם לעבר השירותים, ושם הבחין במתלונן כשגבו מופנה אליו.
סלימאן דקר אותו בגבו, בעוצמה, באמצעות הסכין, בניסיון לרצוח אותו. המתלונן הצליח להיאבק, לנעול את דלת השירותים וקרא לעזרה מהחלון. בינתיים סלימאן ברח מהדירה, כשהוא מותיר את המתלונן מדמם וכשהסכין נעוצה בגבו. הקורבן הורדם והונשם ואושפז לשבוע.
הרכב השופטים שכלל את ירון לוי, יוסף טופף ומעיין בן ארי קבע: "ממד חומרה משמעותי במעשי הנאשם מצוי בניצולו את טוב ליבו של המתלונן. המתלונן התנדב בבית תמחוי וסייע לנאשם ולאחרים במצבו. המתלונן אפשר לנאשם לבוא בביתו מבצרו, לסעוד משולחנו ולכבס בגדיו. משגמלה בלבו של הנאשם ההחלטה לרצוח את המתלונן, עשה הנאשם שימוש ציני, בזוי ושפל בטוב הלב שגילה כלפיו המתלונן. הוא נכנס לבית המתלונן באצטלה של תחינה לעזרה, ואז חיכה לשעת כושר כדי לנעוץ את הסכין בגבו של המתלונן".
לדברי השופטים, "לא ניתן להפריז בזוועת האימה שחש המתלונן תחילה כשהרגיש בדקירת להב הסכין בגבו ולאחר מכן כשנאלץ לחזות בדלת השירותים הנסגרת מאחוריו ומותירה אותו לדמם. אלמלא תושיית המתלונן שאזר מספיק כוח כדי לקרוא לעזרה ולנעול את דלת השירותים, ספק רב אם היה ניצל. לאחר שנחלץ המתלונן מסכנת המוות, כתוצאה מהאירוע נגרמו לו נזקים פיזיים ונפשיים מתמשכים".
לסלימאן עבר פלילי עשיר והוא נכנס ויצא מבתי סוהר, יש לו גם עבר של עבירות ביטחון כולל השלכת בקבוקי תבערה. תגובת הפרקליטות לסיבה שבגללה הוסר הסעיף הביטחוני טרם התקבלה.
מהפרקליטות נמסר כי "בשל קשיים ראייתיים בדבר היות המעשה בגדר מעשה טרור, מצאה המדינה להגיע להסדר טיעון בו הודה הנאשם בעבירה של ניסיון רצח. נציין כי הסדר הטיעון לא כלל הסכמה לרכיב הענישה והנאשם נידון למאסר ממושך".