סליחה, זה לא מיועד לכם: תושבים בראש העין, בכפר קאסם וביישוב שער שומרון הופתעו לגלות היום (חמישי) כי כרוזי אזהרה שצה"ל ייעד לאוכלוסייה בכמה אזורים ברצועת עזה, פוזרו בתוך שטח ישראל. הכרוזים אותרו גם בעיירה הפלסטינית עזון שבשומרון.
1 צפייה בגלריה
הכרוזים שפוזרו בשומרון במקום ברצועת עזה
הכרוזים שפוזרו בשומרון במקום ברצועת עזה
במקום בעזה, בכפר עזון בשומרון
"אזהרה דחופה", נכתב בכרוזים. "לכל מי שנמצא בג'באליה, א-דרג', תופאח והעיר העתיקה - אתם נמצאים בשטח צבאי מסוכן. למען ביטחונכם, צה"ל מבקש מכם להתפנות באופן מיידי ולפנות למקלטים הידועים שקרובים לכם. אם יש לכם מידע על החטופים - בבקשה תעדכנו אותנו".
דובר צה"ל מסר בתגובה: "מוקדם יותר היום פוזרו כרוזים שהיו מיועדים לתושבי צפון רצועת עזה שקוראים להם להתפנות. בעקבות תקלה טכנית חלק מן הכרוזים הגיעו לשטח הארץ. האירוע תוחקר".
מחלקת הביטחון של היישוב שער שומרון הודיעה לתושבים: "כן, גם זה יכול לקרות. ברחבי היישוב פוזרו הודעות שמיועדות לתושבי ג'באליה. מדובר בטעות, נאחל לכוחות צה"ל הצלחה בלחימה. למען הסדר הטוב נבהיר, אם אתם לא תושבי ג'באליה אין צורך להתפנות מהבתים".
מאז תחילת המלחמה עושה צה"ל שימוש די נרחב באפשרות להעביר מסר לתושבי רצועת עזה באמצעות פיזור כרוזים. כך למשל פוזרו כרוזים שבהם נקראו התושבים להתפנות מיידית מבתיהם ולפנות לאזורי מקלט, להעביר מידע על החטופים שנמצאים בשבי חמאס, ולמסור פרטים על מחבלי ארגון הטרור תמורת פרס כספי.