הפגישה של קבינט המלחמה עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בצהריים (שישי) התנהלה באופן מתוח מאוד. בלינקן הפעיל לחץ בסוגיית הפעולה ברפיח וסביב עסקת החטופים - בניסיון לשכנע את ישראל לאפשר חזרה של תושבים עזתים לצפון הרצועה.
2 צפייה בגלריה
 מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן נפגש עם חברי קבינט המלחמה הישראלי בבסיס הקריה בתל אביב
 מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן נפגש עם חברי קבינט המלחמה הישראלי בבסיס הקריה בתל אביב
ישיבת קבינט המלחמה ומזכיר המדינה בלינקן, בקריה בתל אביב
(צילום: David Azagury, US Embassy Jerusalem )
במקביל, בלינקן הזהיר את קבינט המלחמה שללא תוכנית ליום שאחרי - ישראל תאבד את תמיכת העולם והלגיטימציה ותמצא עצמה תקועה בעזה - כל עוד לא תקודם חלופה שלטונית. על מסר אובדן הלגיטימציה העולמית חזר בלינקן עם המראתו מנמל התעופה בן גוריון: "מבצע צבאי ברפיח מביא איתו סיכון לבידוד נוסף של ישראל ברחבי העולם, ומסכן בטווח הארוך את ביטחונה".
מזכיר המדינה ציין כי גם בישראל יודעים שחיסול חמאס תלוי במעשה מדיני - ולא רק צבאי - ולכן ישראל עלולה להמשיך לאבד לגיטימציה אם לא תפעל בנושא היום שאחרי.
חרף הלחץ האמריקני בעניין רפיח, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בצהריים לאחר פגישתו עם מזכיר המדינה כי ישראל סבורה שאין דרך לנצח את חמאס בלי כניסה לרפיח. "אמרתי לו שאני מקווה שנעשה זאת בתמיכה של ארה"ב, אבל אם נצטרך - נעשה זאת לבד", הוסיף נתניהו בסרטון שפרסם לאחר הפגישה. בסוגיית רפיח, גם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר הוביל קו תקיף בקבינט - והבהיר את הצורך של ישראל לפעול ברפיח.

בדברים שפרסם נתניהו ציין עוד: "אמרתי שאני מאוד מעריך את העובדה שיותר מחמישה חודשים אנחנו עומדים יחד במלחמה נגד חמאס. אמרתי לו גם שאנחנו מכירים בצורך לפנות את האוכלוסייה האזרחית מאזורי המלחמה וכמובן לדאוג גם לצרכים ההומניטריים ואנחנו פועלים לשם כך".
בפגישה בין נתניהו לבלינקן, מזכיר המדינה הפעיל לחצים בנוגע למבצע ברפיח - ואילו נתניהו - כפי שאמר גם בסרטון, ניסה להדגיש את החשיבות של פעולה ברפיח בדרך למיטוט חמאס. לאחר מכן פגש בלינקן את חברי קבינט המלחמה, את השר בני גנץ בארבע עיניים, ומשפחות חטופים. בשיחה עם נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר מזכיר המדינה כי ארה"ב מחויבת לביטחונה של ישראל ולהשמדת חמאס - ולצד זאת קרא לישראל לנקוט כל צעד אפשרי לשמירה על חיי האזרחים הפלסטינים בעזה.
בלינקן הגיע היום לישראל בפעם השמינית מפרוץ המלחמה למה שהוגדר כביקור בזק. גורם מדיני טען כי מטרת ביקורו של מזכיר המדינה האמריקני הייתה לשכנע את ראש הממשלה בנימין נתניהו לאפשר מעבר בטוח של עזתים בחזרה לצפון הרצועה. למעשה, מדובר בדרישה המרכזית של חמאס במגעים לעסקה.
2 צפייה בגלריה
בני גנץ בפגישה עם אנתוני בלינקן
בני גנץ בפגישה עם אנתוני בלינקן
בלינקן והשר גנץ, היום

הביקור של בלינקן, לא במקרה, הגיע רגע לפני יציאתו של ראש המוסד דוד (דדי) ברנע לפסגה נוספת בדוחא. ברנע, שימריא לקטאר בפעם השנייה תוך שבוע, נכח גם הוא בפגישה של בלינקן עם קבינט המלחמה. הפעם אל הפסגה בדוחא יגיע גם ראש השב"כ רונן בר, שנעדר מהפסגה הקודמת מוקדם יותר השבוע. אל השניים יצטרף גם האלוף במיל' ניצן אלון.
בשבוע הבא ימריא לוושינגטון שר הביטחון יואב גלנט, שצפוי להיפגש עם עמיתו האמריקני לויד אוסטין. השניים שוחחו בלילה שבין רביעי לחמישי, ואוסטין ביקש מגלנט "לשקול חלופות למבצע קרקעי גדול ברפיח", כלשון הפנטגון.
במקביל, בשבוע הבא תצא משלחת ישראלית לוושינגטון לבקשת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן - וזו תדון בסוגיית הכניסה לרפיח. במשלחת יהיו חברים השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר וראש המל"ל צחי הנגבי. דרמר והנגבי צפויים לדון בתוכנית צה"ל לפעולה ברפיח. לפי הודעת לשכת רה"מ, נתניהו "הבהיר כי הוא נחוש לפעול ברפיח על מנת לחסל סופית את שארית גדודי החמאס, תוך מתן פתרונות הומניטריים לאוכלוסייה האזרחית". גם בוועדת החוץ והביטחון הבהיר ראש הממשלה כי אין מנוס מכניסה קרקעית לרפיח. למשלחת יתלווה גם מתאם פעולות הממשלה בשטחים רסאן עליאן.