3 צפייה בגלריה
אילנה ספורטה בבית המשפט
אילנה ספורטה בבית המשפט
אילנה ספורטה בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי )
אילנה ספורטה חניה, פעילת ליכוד בת 65 מאשקלון, היא האישה שנעצרה בחשד ששלחה מכתבי איומים למשפחת ראש הממשלה נפתלי בנט, וצירפה אליהם קליעים. מעצרה הוארך היום (חמישי) עד ליום ראשון. היא מכחישה את החשדות נגדה. החקירה מתנהלת ביחידת יאחב"ל בלהב 433 בשיתוף שב"כ, וצו איסור פרסום עדיין מוטל על יתר הפרטים.
ספורטה חניה ידועה כפעילת ליכוד ותומכת נתניהו, שבין היתר - באחת ההפגנות שהשתתפה בהן - קראה לח"כ בני בגין מחוץ לאירוע של תקווה חדשה "תיכנס לים תמצא את מותך, נוכל".
לפני כשבועיים קיבל יוני בנט, בנו בן ה-16 של ראש הממשלה, מכתב איומים ובו קליע חי - שלושה ימים לאחר שרעיית רה"מ גילת בנט קיבלה מכתב דומה. ל-ynet נודע אז כי המכתב הראשון שנשלח יועד לרעייתו של בנט גילת אך גם לבנו יוני, לו יועד כאמור המכתב השני.
בעקבות הפרסום על האיומים, החליטו גורמי הביטחון במשרד ראש הממשלה לתגבר את האבטחה של יחידת מגן על משפחת בנט. מפלג הפשיעה הביטחונית ביחידת להב 433 אמון על החקירה בעקבות האיומים שבה שותף כאמור גם שב"כ.
3 צפייה בגלריה
פוסטים בפייסבוק נגד בנט שכתבה החשודה
פוסטים בפייסבוק נגד בנט שכתבה החשודה
פוסט שפרסמה ספורטה חניה נגד בנט
בנט אמר בעקבות האיומים כי "סכסוך פוליטי, לא משנה כמה הוא עמוק, לא צריך להגיע לאלימות, לבריונות ולאיומי מוות. אנחנו צריכים לעשות הכל, כמנהיגים וכאזרחים שעתידם ועתיד ילדיהם במדינה הזאת, כדי שתופעות כאלה פשוט לא יתקיימו. עלינו להנמיך את הלהבות של השיח הפוליטי".
יוני בנט התייחס בסטורי באינסטגרם לאיומים כלפיי משפחתו. "זה כל כך עצוב שדברים כאלה קורים בגלל הסתה והמוח של אנשים מתבשל מאנשים (אני לא רוצה לקרוא להם אנשים) שיש להם במה והם משפיעים ומגיע להם לשבת בכלא מכל שטיפת המוח שהם גורמים לאנשים", כתב הבן.
בנו הבכור של ראש הממשלה, שמוכר ככוכב ברשתות החברתיות, כתב עוד: "הלוואי והיינו 50 שנה אחורה, לתקופה שבה אנשים כיבדו אחד את השני, לא הסכימו אבל לא פאקינג הסיתו לרצח. אני יודע שבתגובות בפוסטים זה אשכרה לא שווה כלום. פשוט עצוב לראות שאנשים אמיתיים כותבים דברים כל כך נוראיים. לחשוב שהוא חי ונושם כמוני אבל יש לו מוח שברא השטן זה הזוי".