"השתיקה שלך היא שותפות לפשעי חמאס": משרד החוץ יצא בקמפיין לרגל יום המאבק הבין-לאומי למניעת אלימות נגד נשים שחל בשבת, שבמרכזו קשישות, נשים, נערות, ילדות ותינוקות שנרצחו בטבח ב-7 באוקטובר. במסגרת הקמפיין, הנושא את המסרים "Believe Israeli Women" ו-"No Excuse", יספרו נציגויות בעולם, במשך 16 ימים החל ממחר, על הישראליות שנרצחו.

באחד הסרטונים שהעלה משרד החוץ, נשמעת הדיפלומטית מיכל פילוסוף אומרת בכמה שפות: "48 ימים עברו מאז שנשים ישראליות נאנסו, נרצחו ונחטפו על ידי טרוריסטי חמאס, וארגוני זכויות נשים בינלאומיים רבים עדיין שותקים. זה לא משנה באיזו שפה אתה מדבר. תמיכה בנשים המתמודדות עם אלימות צריכה להיות אוניברסלית".
משרד החוץ מסר כי "הנציגויות ישמיעו את סיפורן של הנרצחות בשפות שונות - בהולנדית, בספרדית, באוזבקית, בטורקית, ביוונית, בצרפתית וכן הלאה. כל נציגות תספר על ישראלית אחרת, קולן יישמע. המשרד הנחה את הנציגויות לציין את המועד שנקבע ל-25 לנובמבר משנת 1999 ואילך בסימן פגיעה בנשים מאותה שבת שחורה ועד היום. פעילויות בנושא מתקיימות מסביב לעולם בדגש על האו"ם - ניו יורק וג'נבה".
1 צפייה בגלריה
משרד החוץ בקמפיין בינלאומי בשפות רבות לרגל יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים: "השתיקה שלכם שותפות לפשעי החמאס"
משרד החוץ בקמפיין בינלאומי בשפות רבות לרגל יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים: "השתיקה שלכם שותפות לפשעי החמאס"
הקמפיין הבינלאומי של משרד החוץ. "ארגונים רבים עדיין שותקים"
המשרד ציין כי "ידועניות שונות, אושיות רשת, עיתונאיות, מקבלות החלטות ואקדמאיות ישתפו בקולן טקסט המבקר את מוסדות האו"ם וארגוני הנשים הבינלאומיים על השתיקה המבישה בנוגע לפגיעה בנשים ישראליות, ועל ההתעלמות המוחלטת כמעט מהימצאות נשים וילדות בשבי כשבעה שבועות".
המשרד התייחס להתנהלות האו"ם בסוגיה, והוסיף כי "דווקא סביב יום חשוב זה, הקורא להעלאת מודעות למגיפה תרבותית זו - ואף שראוי שהמאבק נגד אלימות יתקיים בכל יום בשנה - חייב האו"ם לצאת כנגד הפגיעה האיומה שספגו נשים בישראל ב-7 באוקטובר, ולגייס את כל משאביו לפעולה לשחרור כל החטופות והחטופים".