השוטרים הגיעו לפשוט על "מאורת סמים" במתחם מגורים בחיפה - אך מצאו פעוט כלוא בכלוב ברזל קטנטן: בית משפט השלום חיפה האריך הערב (שלישי) בשלושה ימים את מעצר האם החשודה בכליאת בנה, פעוט בן שנה וארבעה חודשים בכלוב ברזל בדירה בשכונת הדר שבחיפה. בזמן שהגיעו השוטרים למקום אמו כלל לא הייתה בדירה, ושני צעירים בני 22 ו-27 שהיו שם נלקחו למעצר. גם מעצרם הוארך. האם בת ה-35 חשודה בכליאת שווא, הזנחת חסר ישע והתעללות.
הבלשים בכלל הגיעו למקום כדי לחפש אחר סמים במתחמי מגורים באזור, אלא שבקומת הכניסה בה מתגוררת משפחה עם שישה ילדים הם מצאו דבר שלא ציפו לו, בדמות פעוט בכלוב ברזל. הוא נכלא בתוכו ובפנים נמצאו כריות ובקבוק. סמוך למקום שבו אותר הפעוט נמצאו גם סמים מסוג קריסטל וחשיש בכמות גדולה.
1 צפייה בגלריה
הכלוב שנמצא בתוך המתחם
הכלוב שנמצא בתוך המתחם
המבנה בו נמצא הפעוט, והכלוב הקטנטן בו נכלא
(צילום:שרון צור, דוברות המשטרה)
"הבלשים הזדעזעו מהמראה וחילצו מיד את הילד מתוך הכלוב", מסרה המשטרה. הפעוט הועבר לטיפול גורמי הרווחה בעירייה, בעוד אמו נלקחה לחקירה. קצין אח"מ של תחנת חיפה, רפ"ק יוסי אטיאס, אמר מחוץ לדירה בה נמצא הפעוט כי האם ניסתה להסביר מדוע כלאה אותו וטענה כי "לא הייתה לה ברירה".
לדבריה, יצאה מהבית והשאירה אותו בהשגחת ילדיה בלבד, ולכן "זו דרכה לשמור עליו". רפ"ק אטיאס סיפר: "בפעילות מודיעינית שלנו בשכונת הדר מצאנו מאורת סמים ובקומת הקרקע התגוררה משפחה עם ילדים - אחד הילדים היה כלוא בכלוב ללא יכולת לצאת". הוא אמר כי במבנה ישנה "תחנת סמים". "בלשים צעירים וגם ותיקים לא האמינו למה שראינו", שחזר, "הפעוט היה בכלוב עם ציוד לכמה ימים".
"מדובר באחד המקרים החמורים והקשים בהם נתקלתי", אמר. לדבריו, הכלוב היה קטן במיוחד, בגודל שאינו עולה על חצי מטר. "השוטרים חילצו את התינוק ועצרו את האם, המשטרה בשיתוף פעולה עם גורמי רווחה של עיריית חיפה ביצעו פעולות חירום לצורך דאגה מיידית לשאר ילדי המשפחה שהיו במקום". גם הם הועברו לגורמי הרווחה בעיר: "אנו רואים בחומרה כל פגיעה בחסרי ישע ונפעל ביד קשה בטיפול במקרה".
גם השכנים התייחסו למקרה המזעזע. אחד מהם, שמתגורר במבנה הסמוך לדירה, אמר כי "הבנו שקרה משהו כי היו הרבה כוחות של המשטרה. מצאו פה ילד נעול בכלוב". שכנה נוספת אמרה: "מה שקרה פה מזעזע". האירוע החריג הצליח לעורר עניין גם באחד מכלי התקשורת הגדולים בעולם, Fox News. בכותרת נכתב: "משטרת ישראל מצאה בן שנה בכלוב בזמן פשיטת סמים"