ניר ברקת (הליכוד) הגיע לסוף שבוע באוקראינה מבלי שעדכן אף גורם רשמי, סייר בערים שהופגזו והתפלל באומן תחת אבטחה כבדה - ככל הנראה פרטית - בזמן שמשרד החוץ והמטה לביטחון לאומי מפצירים בישראלים שלא להגיע למדינה בגלל המלחמה, ובמיוחד לא להילולה של רבי נחמן.
4 צפייה בגלריה
ניר ברקת והרב אסמן
ניר ברקת והרב אסמן
מתפלל באומן. ח"כ ניר ברקת עם הרב הראשי (משמאל)
חבר הכנסת הגיע בהזמנת הרב הראשי של אוקראינה, משה אסמן, שמקורב למפלגתו, ותיעד את עצמו בעיר ההרוסה אירפין, ובערים קייב, בוצ'ה וברנצלקה. אסמן היה זה שליווה את ברקת בין הריסות הבתים והטנקים המפויחים. לדבריו, מדובר ב"ביקור הזדהות עם העם האוקראיני והקהילה היהודית".
4 צפייה בגלריה
ניר ברקת
ניר ברקת
ניר ברקת עם מושל אומן
4 צפייה בגלריה
ניר ברקת
ניר ברקת
תיעד את עצמו עם טנק מפויח
במשרד החוץ ובשגרירות ישראל נדהמו לגלות על הגעתו של חבר הכנסת - וזעמו על הביקור. "זו הזיה", אמר ל-ynet גורם במשרד.
ברקת הסביר כי "הגעתי לאוקראינה כדי לתמוך ולסייע להם, וכמובן כדי לתמוך בעם האוקראיני שחווה מתקפות קשות נגד אזרחים. יש פה נשים, ילדים וקשישים שנפגעים מההפצצות, ועלינו לפעול כדי לסייע להציל חיים. הגעתי לכאן כדי לחזק אותם ולהביע תמיכה וכמובן לעזור".
הוא אמר כי "הנזק כאן באוקראינה הוא בלתי נתפס, עלינו לעשות כעם היהודי מה שניתן כדי לסייע לעם האוקראיני ולקהילה היהודית שנמצאת פה תחת אש, יש בעיות קשות בקליטה של עשרות אלפי יהודים שמבקשים לעלות ארצה. עלינו כיהודים לעשות הכול כדי לסייע לקהילה היהודית באוקראינה שנמצאת תחת מתקפה קשה".
ברקת גם הצטלם עם מושל מחוז אומן, וצילם סרטון כשהוא פונה אליו בעברית. "בפגישה שיתפתי איתך מניסיוני בירושלים", אמר חבר הכנסת. "איך תמיד השתדלנו לשמור על שגרה גם בתקופות חירום. אבל הכי חשוב זו הסברה, כי הציבור שמגיע לכאן כדי להתפלל בראש השנה צריך לדעת איזה סיכונים יש, מה שונה השנה בגלל המלחמה ואיום הטילים, ואיזה דברים צריכים לעשות אחרת".
4 צפייה בגלריה
ניר ברקת
ניר ברקת
עם מאבטחים צמודים. ברקת והרב הראשי אסמן
למרות שרה"מ יאיר לפיד הגדיר את ההגעה לאומן "סכנת חיים", ברקת אמר כי "הציבור שמגיע לאומן צריך להיות ממושמע. להקשיב יותר להנחיות, לבזר את האוכלוסייה ולא להיות מרוכזים במקום אחד כי מדובר על הצלת חיים, וצריך להישמר ולהקשיב. זה לא משחק ילדים, זו תקופת מלחמה וצריך בהחלט להקשיב ולנהל סיכונים".
סגן שר החוץ עידן רול אמר: "אני מודאג מחברי כנסת אשר במקום לשמש דוגמא אישית לציבור המאמינים הגדול בארץ, בוחרים להתעלם מאזהרת המסע החד משמעית לאוקראינה ולסכן את עצמם ואחרים. אני יודע שמדובר בוויתור קשה אבל שב ומבקש שתימנעו מנסיעה לאומן השנה, למען ביטחונכם".
לאחר הפרסום מסרה לשכתו של ברקת כי "לצערנו ממשלת ישראל היא זו שנעדרת מאוקראינה בשעה קשה זו של מלחמה בה נפגעים חפים מפשע. לאוקראינה הגיעו מזכיר המדינה האמריקני, שר הביטחון הבריטי ובכירים מכל העולם. הזוועות באוקראינה מזעזעות ואנחנו כיהודים צריכים להיות הראשונים להביע תמיכה בעם האוקראיני ובקהילה היהודית באוקראינה.
"ח"כ ברקת הגיע לאוקראינה בהזמנת הרב הראשי לאוקראינה, משה אסמן, כדי לתמוך באוקראינים ולפעול כדי למנוע פגיעה בחפים מפשע. במסגרת הביקור באוקראינה הגיע ברקת לקייב, אירפין, בוצ׳ה, ברנצלקה ואומן שם קיים מפגש עם המושל של אומן".