1 צפייה בגלריה
החשוד בהארכת מעצרו
החשוד בהארכת מעצרו
החשוד בהארכת מעצרו
(צילום: מוטי קמחי)
פחות משבוע מאז ששוטר ביחידת להב 433 נעצר בגין חיפוש מידע במאגר פנימי על ארגוני פשיעה והעברתו לגורמים עברייניים, נחלשה באופן משמעותי עוצמת החשדות נגדו. בהסכמת הצדדים החליט היום (ראשון) בית משפט השלום בראשון לציון לשחרר את השוטר למעצר בית למשך שבועיים. ל-ynet נודע כי מאז הארכת המעצר הקודמת של החשוד, לא הצליחו במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) לבסס את הנטען כלפי השוטר.
החשוד, תושב דליית אל כרמל שמשרת זה ארבעה חודשים ביחידה הארצית למלחמה בפשיעה החמורה, נעצר ביום שלישי שעבר. קצין בלהב 433 שזיהה כי השוטר נכנס לפרטים של עבריינים במערכות המידע של המשטרה דיווח על כך לממונים עליו. בעקבות כך החלה מח"ש בחקירה סמויה ובשבוע שעבר הפכה החקירה לגלויה.

בית משפט השלום בראשון לציון האריך ביום רביעי שעבר את מעצרו של השוטר בחמישה ימים. השופט טל ענר כתב אז בהחלטתו כי "מעיון בתיק החקירה עולה שקיים בסיס עובדתי וכן חשד סביר לעצם ביצוען של העבירות. נמצא כי החשוד אכן ביצע בדיקות חריגות במערכות המשטרתיות, וקיים וחשש ממשי לשיבוש החקירה".
ואולם, לפי שעה עוצמת החשדות שמיוחסת לשוטר כאמור פחתה. "מה שיש למח"ש כרגע זה בעיקר את האינדיקציות לכניסות חריגות של השוטר למערכות המידע של המשטרה וחיפוש מידע אחר עבריינים, שאותו מסביר השוטר בהגדלת ראש. הוא פוסל כי צפה במידע והעבירו לעבריינים", אמר גורם במערכת אכיפת החוק שמעורה בפרטים.
עו"ד אבי חימיעו"ד אבי חימי המייצג את השוטרצילום: מוטי קמחי
הגורם הוסיף: "למעשה, אין ליחידה החוקרת בשלב הזה ראיה או דבר אחר שמחזק או מבסס את החשד שהשוטר היה בקשר עם ארגון פשיעה. עם זאת, אם יימצא חשד סביר לקשר של השוטר לארגוני פשיעה, הוא ייעצר מיד פעם נוספת". עם שחרורו של השוטר למעצר בית, ימשיכו במח"ש בחקירה על מנת לבסס תשתית ראייתית נגדו.
סנגורו של השוטר, עו"ד אבי חימי, אמר: "מדובר בשוטר שביצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר. במהלך עבודתו ביקש להבין את כל פירטי הפרשות בהן טיפל, ולכן עשה בדיקות מקיפות. השוטר לא עמד בקשר ולו הפעוט ביותר עם ארגוני פשיעה. לכל בר דעת ברור שכל כניסה למערכת מידע מתועדת והשוטר היה ראוי לקבל מילות הערכה על פועלו. עם זאת חקירת מחש הייתה מתבקשת והוגנת ואני מצפה שהתיק יסגר במהרה".