המחבל דוקר ופוצע בינוני, השוטרים נאבקים בו ומשתלטים עליו: סרטון ממצלמת אבטחה תיעד את פיגוע הדקירה שאירע הערב (שני) בעיר העתיקה בירושלים. בסרטון נראה המחבל הפלסטיני עבד אלרחמן עלי (22) ממחנה הפליטים ג'ילזון יורד במדרגות ולפתע מתנפל על השוטר ולוחם משמר הגבול ודוקר אותם. בהמשך נראה לוחם מג"ב נאבק במחבל - ואז נופלים השניים לרצפה. השוטר השני שנדקר הגיח עם אקדח שלוף לעברו של המחבל ולמקום הגיעו שוטרים נוספים שפתחו בירי וחיסלו אותו.
שני הנדקרים, בן 24 ובן 20, נפצעו בפיגוע שאירע סמוך לשער הכותנה בעיר העתיקה באורח בינוני. צוותים של מגן אדום העניקו להם טיפול ראשוני, והם פונו לבתי החולים הדסה הר הצופים ושערי צדק בעיר.
5 צפייה בגלריה
תיעוד פיגוע הדקירה בהר הבית
תיעוד פיגוע הדקירה בהר הבית
העימות בין השוטרים למחבל
(צילום: דוברות המשטרה )
5 צפייה בגלריה
המחבל עבד אלרחמן קאסם
המחבל עבד אלרחמן קאסם
המחבל עבד אלרחמן עלי
הדיווח על הפיגוע התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים בשעה 17:37. חובשים ופרמדיקים העניקו טיפול ראשוני לנדקרים.
חובש מד"א ברוך ויסמן סיפר: "כשהגענו לשער הכותנה ראינו את השוטרים מטפלים בשני פצועים שסבלו מפצעי דקירה. הוצאנו אותם לרחבת הכותל, תוך כדי טיפול רפואי ראשוני שכלל חבישות ועצירת דימומים, והעברנו אותם לניידות טיפול נמרץ שפינו אותם לבתי חולים".

5 צפייה בגלריה
לוחמי צה"ל בזירת האירוע
לוחמי צה"ל בזירת האירוע
זירת הפיגוע
(צילום: AP )
5 צפייה בגלריה
זירת פיגוע הדקירה
זירת פיגוע הדקירה
(צילום: דוברות המשטרה )
עופר מרין, מנכ"ל בית החולים שערי צדק שאליו פונה אחד השוטרים, אמר: "השוטר הגיע בהכרה עם דימום מהפנים. הוא עבר לחדר ניתוח, מצבו יציב ולא נשקפת לו סכנת חיים. נקווה שההחלמה תהיה קצרה. זה פצוע דקירה רביעי שאנחנו מקבלים תוך כמה ימים. יחידת הטראומה שלנו התמודדה עם לא מעט פיגועי דקירה, מערכת הבריאות בישראל ערוכה לטפל בפצועי הדקירה הבודדים האלה".
באסם אלחורי, אביו של הלוחם שמאושפז בשערי צדק, אמר: "עדיין לא דיברתי איתו, עדכנו אותי דרך הטלפון והגעתי. תמיד יש חששות, הוא כרגע סיים השבעה. כשקיבלתי את הטלפון זה מלחיץ, אבל החבר'ה שלו הרגיעו אותי ויצאתי לדרך. אני לא מאמין שיש משהו שיעצור אותו, יש לו את המוטיבציה. בעזרת השם שלא יהיו מלחמות ולא נזדקק להגיע למקומות כאלה".
במערכת הביטחון מזהים מתיחות מתגברת לקראת חודש אפריל, שבמהלכו יחולו בין היתר צום הרמדאן, יום הנכבה וחג הפסח.
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר בתגובה לפיגוע הדקירה: "המחבלים וגורמי הקיצון ימשיכו לנסות להבעיר את השטח ושוטרי מחוז ירושלים ימשיכו לעמוד דרוכים וערניים על המשמר. פעם נוספת אסון נמנע בזכות התגובה המהירה והנחושה. החלמה מהירה ושלמה לשני הפצועים".
המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי אמר הערב בהערכת מצב: "אנחנו רואים פה סיכול שני ברצף של לוחמי ושוטרי מחוז ירושלים, תגובה יפה מאוד של השוטרים. ההתעשתות של שוטר מג"ב שהיה נחוש ועמד מול המחבל בגבורה, לא אפשרה למחבל לפגוע בו מעבר לפציעות שהוא כן הצליח. רואים התעשתות גם של השוטר השני שנפגע בצורה לא פשוטה, חוזר ומצמצם טווח לחיסולו של המחבל.
"התגובה המהירה, הנחישות והחתירה למגע שהייתה פה הובילה לסוף האירוע, למזלנו עם רמת נפגעים אבל בלי הרוגים, כשהמחבל שוכב מת. זאת התוצאה הסופית שאנחנו מצפים מאירוע כזה. צריך פשוט למתוח את הרמת מוכנות והכוננות שלנו ולחדד את התגובה לקחת את האירועים האחרונים כדוגמה לכלל השוטרים - איך אנחנו מצפים מהם להתנהג".
בחמאס בירכו: "חמאס מחזק את הגיבור שביצע את הפעולה ההרואית. פשעי הכיבוש והטרור שהוא נוקט בו נגד העם הפלסטיני בירושלים ובגדה לא יעצרו את הפלסטינים מלפעול נגד פשעיו. ההתנגדות הכוללת תתרחב כדי שהכיבוש יסתיים".
בארגון הטרור הוסיפו כי העלייה בתדירות הפיגועים בירושלים ובגדה מהווה הוכחה לכך שהעם הפלסטיני בוחר בהתנגדות ומבין שזו הדרך הטובה ביותר להגן על האדמות הפלסטיניות ועל המקומות הקדושים. "על ישראל לדעת שדם ההרוגים לא נשפך לשווא, העם הפלסטיני ממשיך בדרך הזו עד השחרור וחזרת הפליטים".
בתוך כך, מקור פלסטיני אמר ל-ynet על רקע חודש הרמדאן שמתקרב כי לעיר רמאללה הגיעה היום ראש מטה שר הביטחון, מעיין ישראלי, שם היא נפגשה עם בכיר הרשות הפלסטינית חוסיין א-שייח שאחראי על התיאום עם ישראל. המקור ציין כי מטרת הפגישה הייתה גיבוש וסיכום על חבילת הקלות הפלסטינית לקראת חודש הרמדאן שיחל בעוד שלושה שבועות. בפגישה השתתף גם מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן.