נהגם של ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, יונתן חסון, סיים היום (רביעי) את עדותו במסגרת תיק 1000 במשפטו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. בפתח הדיון הבוקר התייחס ראש צוות תיק 1000 בפרקליטות מיסוי וכלכלה, אלון גילדין, לעדות שהייתה אמורה להתקיים ביום שני הקרוב - יום לפני הבחירות - ואמר כי היא לא תתקיים.
"אמרנו לעדה שני קוסקס (אם הבית של פאקר בקיסריה, ח"ג) להיות מוכנה ליום רביעי", הסביר גילדין. "בדקנו איתה אתמול ויש לה משהו אישי ביום שני והיא לא תוכל להגיע. אנחנו נבדוק עם עדים אחרים". ככל הנראה, אם לא תתקיים עדותה של קוסקס - לא יתקיים דיון ביום שני, שכן עדותו של חסון צפויה להסתיים היום. אתמול, נזכיר, ביקש סנגורו של נתניהו עו"ד עמית חדד שלא יתקיים דיון ביום שני, לדבריו כדי שלא ייעשה "שימוש פוליטי" בדברים שייאמרו בו - והשופטים דחו את בקשתו.
2 צפייה בגלריה
נתניהו מגיע לבית המשפט
נתניהו מגיע לבית המשפט
נתניהו בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
2 צפייה בגלריה
יונתן חסון ממשיך בעדותו במשפט נתניהו
יונתן חסון ממשיך בעדותו במשפט נתניהו
יונתן חסון ממשיך בעדותו במשפט נתניהו. "אצל מילצ'ן תמיד יש 'תנועה'".
(צילום: גיל יוחנן)
השופטים ביקרו את התובע בעקבות העובדה שקוסקס לא תוכל להעיד, והוא השיב: "מתנצל, אנחנו מפיקים לקחים". הוא הסביר כי עד אתמול לא ידעה התביעה שחסון לא יעיד ביום שני.
לאחר מכן אמר גילדין כי עדותו של ארנון מילצ'ן עצמו, שתוכננה גם כן להתקיים בקרוב, תידחה עקב פרוצדורה רפואית שמחייבת טיפולים וזמן התאוששות. גילדין הוסיף כי העדות לא צפויה להידחות למשך זמן רב. אחרי קוסקס צפויים להעיד כמה עדים למשך זמן קצר, ואז יחזרו הדיונים לעדים מתיק 4000 (בזק-וואלה).
בדיון האחרון לעדותו של חסון היום הוא נשאל כמה פעמים התארח מילצ'ן בביתו של ראש הממשלה הנוכחי יאיר לפיד והשיב "הסעתי אותו לשם שלוש או ארבע פעמים. ראיתי אותו פעם אחת". לדבריו, "אני לא זוכר שהייתי אצלו בבית הנשיא (דאז, פרס), רק במרכז פרס. אהוד ברק ויוסי כהן היו מגיעים אל מילצ'ן. יש אצלו תמיד תנועה. גם יוסי דגן היה מגיע".
פורסם לראשונה: 10:28, 26.10.22