סוריה האשימה את ישראל בתקיפה באזור העיר חלב, וגורם צבאי סורי מסר הלילה (בין שני לשלישי) כי בשל התקיפה האווירית נמל התעופה המקומי הושבת. "בשעה 23:30 תקף חיל האוויר הישראלי בטילים את נמל התעופה וכמה יעדים מסביב. כתוצאה מהתקיפה נהרג איש צבא אחד, שבעה נוספים נפצעו, בהם שני אזרחים", מסר הגורם.
גורמי אופוזיציה טוענים שהותקפו יעדים שמשמשים את הכוחות הפרו-איראניים בקרבת נמל התעופה הבינלאומי של חלב, שכאמור יצא מכלל שימוש. מסלול ההמראה היחיד בו נסגר. לפי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמקום מושבו בבריטניה, יעד התקיפה היה מחסן אמצעי לחימה ששייך לחיזבאללה - והוא הושמד כליל. בנוסף דווח כי התקיפה בוצעה מהאוויר, מעל שטח לבנון, ובמסגרתה הותקפו גם משאיות שנשאו אמל"ח.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת התקיפה בסמוך לנמל התעופה בחלב
תיעוד מזירת התקיפה בסמוך לנמל התעופה בחלב
"מחסן אמל"ח של חיזבאללה הושמד". תיעוד מהתקיפה באזור חלב

התקיפה אמש מגיעה כשברקע ביקורו הצפוי של נשיא איראן איברהים ראיסי במדינה. ראיסי, הנשיא האיראני הראשון שמגיע לביקור פומבי בסוריה זה 13 שנה, הוזמן על ידי נשיא המדינה בשאר אסד ויחל את ביקורו מחר. שגריר איראן בסוריה אמר לאחר הזמנת ראיסי כי לביקורו חשיבות רבה בשל ההתפתחויות באזור.
כשעה לאחר התקיפה פרסמה קבוצת ההאקרים "אנונימוס סודן" טענה כי גרמה להשבתת אתרי מפלגות בישראל בהן הציונות הדתית, עוצמה יהודית, יש עתיד, ישראל ביתנו ונעם. בעמוד הטלגרם של קבוצת התקיפה נכתב "Syria, we are with you" - "סוריה, אנחנו איתך". מאז החודש שעבר "אנונימוס סודן" מתהדרת בהפלת אתרי מוסדות ישראליים בהם אוניברסיטאות, בתי חולים ומשרדי ממשלה, אולם חלק מהפרסומים של הקבוצה התבררו כטענות כוזבות.
2 צפייה בגלריה
בשאר אסד ביקור ב טהרן איראן פגישה עם איברהים ראיסי ועלי חמינאי
בשאר אסד ביקור ב טהרן איראן פגישה עם איברהים ראיסי ועלי חמינאי
אסד וראיסי. כבר נפגשו בטהרן בשנה שעברה
(צילום: EPA)
בשמונת הימים האחרונים ייחסה סוריה לישראל שלוש תקיפות בשטחה, האחרונה שבהן אמש. בלילה שבין שישי לשבת, חצי יממה אחרי ששר החוץ האיראני נפגש עם מזכ"ל חיזבאללה ותצפת מגבול לבנון על ישראל, האשימה סוריה את ישראל בתקיפה במחוז חומס. באותה תקיפה נפגע לפי הדיווחים גם כן מחסן אמצעי לחימה של חיזבאללה שכבר הותקף בעבר על-ידי ישראל.
אתמול בצהריים פרסם ערוץ הטלגרם "סאברין ניוז" שמזוהה עם המיליציות השיעיות באיראן סרטון שלטענתו צולם בזירת התקיפה בחומס. לטענת הערוץ, במקום היו רק "כלי רכב אזרחיים וסיוע הומניטרי".
התקיפה הראשונה מבין השלוש הייתה בלילה שבין ראשון לשני, אז דיווח המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם כי ישראל הפגיזה בארטילריה עמדת תצפית של חיזבאללה סמוך לגבול הסורי. לפי הדיווח, נורו יותר מ-20 פגזים לעמדה הממוקמת מערבית לכפר חאדר שבמחוז קונייטרה, אך לא דווח על נפגעים.
פורסם לראשונה: 23:51, 01.05.23