2 צפייה בגלריה
אדיר חבני
אדיר חבני
בדיקה נוספת העלתה את הסיכוי כי השיערות שנמצאו בזירה קשורות אליו. אדיר חבני
בדיקת מעבדה נוספת שבחנה את השיערות שנמצאו על גופתה של תאיר ראדה ז"ל, מעלה את הסיכוי כי הן קשורות לאדיר חבני (א"ח), שטען כי זוגתו אז אולה קרבצ'נקו (א"ק) רצחה את ראדה בעודה לובשת את בגדיו. עם זאת, הבדיקה אינה מפרטת עד כמה השתנתה הסבירות כי אכן מדובר בשיערותיו.
בעת שנערכו הבדיקות שהעלו כי לשערה שנמצאה על הגופה יש קשר לחבני באמצעות DNA מיטוכונדריאלי, נמצאו במאגר היהודים בישראל ובעולם (שאליו הושווה ה-DNA מהשערה, א"ר), תשע שיערות נוספות שתאמו את אותו דנ"א. השיערות הנוספות היו שייכות לאנשים ממוצא אוזבקי, עיראקי, מרוקאי ופלסטיני. המשמעות היא שאותה שושלת מיטוכונדריאלית יכולה הייתה להתאים לאלפי בני אדם בישראל וברחבי העולם.
2 צפייה בגלריה
תאיר ראדה ז"ל ורומן זדורוב
תאיר ראדה ז"ל ורומן זדורוב
תאיר ראדה ז"ל ורומן זדורוב
(צילום: אפי שריר, שרון צור )
אלא שהבדיקות באותה העת היו מדויקות פחות מאלה שנערכו בשנה האחרונה לדגימות שיער נוספות שנמצאו על הגופה. עם מציאת שערה נוספת שתואמת ל-DNA המיטוכונדריאלי הקשור לחבני, לפני כמה חודשים, הציעו החוקרת ד"ר נורית בובליל מהמכון לרפואה משפטית באבו כביר, לבצע בדיקות יסודיות יותר גם לדגימות האחרות.
סנגורו של רומן זדורוב, עורך הדין ירום הלוי, קיבל לפני כמה שבועות אישור מבית המשפט לבצע את הבדיקות המדויקות יותר גם לשיערות האחרות שאליהן הושוותה השערה של חבני והשערה שנמצאה על הגופה. בסופו של דבר הבדיקות בוצעו לשש שערות, שכן שלוש האחרות לא אותרו. בבדיקות התברר כי לאחר ריצוף מלא של ה-DNA המיטוכונדריאלי, שש שיערות אלה אינן תואמות לאלה שנמצאו על הגופה ולאלה של חבני.
שכיחות הפרופיל המיטוכונדריאלי המלא כפי שנקבע לשערה וזהה לאדיר חבני נמוכה משמעותית מתוצאת החישוב הקודם שהתבסס על השוואת אזורי רצף הבקרה בלבד", סיכמה החוקרת. עם זאת, היא לא ציינה את ההסתברות הנוכחית, והדבר יהיה במוקד הדיון הבא בבית המשפט. לפי המתוכנן, בימים אלה מגישים הצדדים את הסיכומים. באמצע ספטמבר יישמעו סיכומים בעל פה.